توافق بایدن با ایران از توافق اوباما خطرناک‌تر است

انتقاد شدید نیکی هیلی از احیای برجام

کدخبر: ۵۱۸۵۷۵
اقتصادنیوز: نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شده توافق فعلی که ممکن است میان دولت فعلی آمریکا با ایران حاصل شود از توافق سال ۲۰۱۵ هم برای واشنگتن «خطرناک‌تر» است.
انتقاد شدید نیکی هیلی از احیای برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «نیکی هیلی»، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شده توافقی که ممکن است دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص رفع تحریم‌ها با ایران امضا کند از توافق اولیه «برجام» که در سال ۲۰۱۵ حاصل شد هم برای واشنگتن «خطرناک‌تر» است. 

هیلی در زمان حضور در دولت ترامپ یکی از سرسخت‌ترین حامیان خروج از برجام بود. دولت ترامپ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ بر اساس نظرات او، رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از مشاوران ترامپ به مشارکت آمریکا در این توافق مورد تأیید شورای امنیت خاتمه داد و در قالب سیاست موسوم به «فشار حداکثری» تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفت.

این سیاست اکنون به اذعان اکثر تحلیلگران بین‌المللی و همچنین مقام‌های دولت بایدن به شکست منجر شده است. فشار حداکثری قرار بود ایران را به حضور در میز مذاکرات برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید با محدودیت‌های بیشتر مجاب کند، حال آنکه در این هدف کاملاً شکست خورد و به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و کاهش اثرگذاری تحریم‌ها منجر شد.

نیکی هیلی در حساب کاربری‌اش در توییتر مدعی شده به موجب توافق جدید، ایرانی‌ها بالغ بر ۲ تریلیون دلار پول به دست خواهند آورد.

او در ادامه نوشته است: «هیچ عضو کنگره نباید از آن [توافق] حمایت کند. همه جمهوری‌خواهان باید قول بدهند که این توافق را پاره خواهند کرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید