امام جمعه اصفهان:

پشت صحنه آشوب در عراق انگلیسی‌ها و آمریکا بودند

کدخبر: ۵۱۹۰۵۹
اقتصادنیوز: امام جمعه موقت اصفهان درباره حوادث اخیر در عراق گفت: برخی جریانات شیعه در عراق حرکت‌هایی را داشتند که منجر به آشوب شد و برخی از مخالفان از این اتفاق خشنود بودند، پشت صحنه این امر انگلیسی‌ها و آمریکا بودند.
پشت صحنه آشوب در عراق انگلیسی‌ها و آمریکا بودند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه در برخی از بحران‌ها تقوای اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: برای تحقق این امر نیازمند تقویت عقاید و بصیرت هستیم، در این شرایط باید ایمان به رهبران آسمانی داشته باشیم و زیر پرچم آنها قرار بگیریم چرا که آنها با علم به غیب الهی می‌دانند راه درست چیست.

وی افزود: فاصله گرفتن از رهبران آسمانی افراد را متحیر می‌کند، در شرایط عادی جامعه همه افراد با هر میزان از تقوا با هم مخلوط هستند اما در شرایط بحرانی افراد مؤمن از افرادی که ایمان ضعیف دارند جدا می‌شوند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه آنهایی که اراده الهی را می‌شناسند تقوا دارند، اضافه کرد: کسانی که زیرپرچم این افراد نیز حرکت می‌کنند راه عاقلانه و عالمانه می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور نیز افرادی که ولایت فقیه را می‌شناسند در شرایط فتنه انتخاب صحیح دارند، گفت: در هفته گذشته به مناسبت هفته دولت رئیس جمهور و هیأت دولت دیداری با رهبر معظم انقلاب داشتند که باید این فرمایشات در دستور کار این مسئولان قرار گیرد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه زنده نگهداشتن حوادث انقلاب و قدردانی از مردم از جمله فرمایشات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده است، ادامه داد: باید توجه داشت که دولت‌ها با گرایش‌های مختلف بر روی سر کار آمده‌اند اما دولت فعلی بین مردم حرکت می‌کند و منجر به اعتماد مردم می‌شود.

وی افزود: از بین رفتن رقابت‌های بین سه قوه در این دوره قابل توجه است و این امر باعث آشفته شدن اذهان مردم نمی‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دولت سیزدهم به داشته‌های داخلی باور دارد و همه چیز را به برجام وصل نکرده است، گفت: وی در مواضع مختلف رویکرد استکبار ستیزی داشته است و برقراری عدالت را همواره مورد توجه داشته گرچه گاهی توفیق نداشته‌اند.

 

لزوم اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم باید مورد توجه باشد، ادامه داد: مشارکت دادن مردم در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی باید در دستور کار قرار گیرد و طراحی نقشه جامع برای آینده کشور و همچنین برنامه‌ریزی برای اقتصاد از برنامه‌های دولت بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد.

آیت الله مهدوی با اشاره به تحولات عراق در هفته گذشته اضافه کرد: برخی از جریانات شیعه در عراق حرکت‌هایی را داشتند که منجر به آشوب شد و برخی از مخالفان از این اتفاق خشنود بودند، پشت صحنه این امر انگلیسی‌ها و آمریکا بودند و در حال تشدید این مخالفت‌ها بودند اما در این بن بست سیاسی یک مرتبه رهبری مرجعیت عراق با ارسال نامه‌ای و با انتشار بیانیه‌ای منجر به کنار رفتن فتنه بزرگ در عراق شد.

وی با بیان اینکه در این شرایط در کشور همه را دعوت به تبعیت از رهبر معظم انقلاب می‌کنم، افزود: انتظار این است که گروه‌های سیاسی که نتوانسته بودند قبل از اتفاقات بغداد تأثیرگذار باشند بیش از گذشته نسبت به تقویا تقوای اجتماعی توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ایران اسلامی خواهان عراق متحد و عزتمند است، ادامه داد: همه باید با احترام به قانون در این کشور تصمیم گیری کنند و نقشه‌های دشمنان را برآب کنند.

وی افزود: دشمن نقشه داشت که راهپیمایی اربعین تحت تأثیر اغتشاشات قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید