توصیه پارلمان یمن به عربستان / از فرصت آتش‌بس استفاده کنید

کدخبر: ۵۱۹۳۶۹
اقتصادنیوز: پارلمان یمن در بیانیه‌ای بار دیگر از ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی خواست که از فرصت باقیمانده آتش‌بس استفاده کرده و برای پایان دادن به محاصره این کشور تلاش کند.
توصیه پارلمان یمن به عربستان / از فرصت آتش‌بس استفاده کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پارلمان یمن سطح بالا و پیشرفت نیروهای مسلح یمن را به عبد الملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن و مهدی المشاط رئیس شورای عالی این جنبش تبریک گفت.

پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد، در این بیانیه ضمن ستودن رژه نظامی مذکور آمده است: این دستاوردهای نظامی بیانگر یک نیروی بازدارنده در مقابل مهاجمان و اشغالگران و سپر مستحکمی برای حفاظت از یمن و دفاع از حاکمیت و وحدت آن است.

پارلمان یمن تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ نیستند و تلاش این نیروها حفاظت از حاکمیت یمن در امتداد نوار ساحلی است.

پارلمان یمن در ادامه این بیانیه بار دیگر از ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی خواست که از فرصت باقیمانده آتش‌بس استفاده کرده و برای پایان دادن به تجاوز به یمن و محاصره این کشور تلاش کند.

نیروهای مسلح یمن روز پنجشنبه با برگزاری رژه نظامی، موشک‌های جدیدی را رونمایی کردند. در این رژه موشک جدید زمین به دریا از نوع «فالق-۱» و موشک‌های زمین به دریای «المندب-۲» رونمایی شد.

این مراسم بزرگترین نمایش نظامی است که نیروهای یمنی برگزار کردند و در آن، جدیدترین وسایل و تجهیزات صنایع جنگی زمینی، هوایی و دریایی را به نمایش گذاشتند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی به مناسبت رژه نظامی که در الحدیده برگزار شد، گفت: طمع دشمنان برای اشغال کشورمان به سرابی بدل شده است.

عبدالملک بدرالدین الحوثی افزود: ما از وزارت دفاع به خاطر تلاش‌های خستگی ناپذیر آنها در ساختن ارتش و ادغام کمیته‌های مردمی در آن قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: رژه‌های نظامی پیامی مبنی بر ادامه فعالیت جدی برای افزایش توانمندی نظامی است و ارتش یمن، صادقانه و با ایمان در حال توسعه توانمندی‌های خود است.

رهبر جنبش انصارالله اضافه کرد: هدف از تمامی این رژه‌ها، اطمینان‌ بخشی به مردم و پیامی به دشمنان متجاوز است و رژه‌هایی که برگزار شد فقط متعلق به بخشی از تشکیلات ارتش است؛ چرا که ده‌ها هزار نفر از نیروهای آن در جبهه‌ها مستقر هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید