تیک تاک فیلتر شد

کدخبر: ۵۱۹۴۰۲
اقتصادنیوز: تیک تاک یکی از برنامه‌های کاربردی چینی است که رئیس جمهور پیشین آمریکا به شدت با آن مبارزه کرده بود و امروز سعودی‌ها آن را به عنوان خطری برای جامعه خود محسوب می‌کنند.
تیک تاک فیلتر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بعد از افشای رسوایی شکنجه دختران در یک مرکز نگهداری افراد بی سرپرست از طریق اپلیکیشن تیک تاک مسئولین سعودی با فساد آور توصیف کردن این پلتفرم به دنبال ممنوعیت و فیلترینگ آن بر آمده‌اند.

پایگاه اطلاع رسانی قطری الخلیج آنلاین گزارش داد، تیک تاک یکی از برنامه‌های کاربردی چینی است که دونالد ترامپ هم به شدت با آن مبارزه کرده بود و امروز سعودی‌ها آن را به عنوان خطری برای جامعه خود می‌دانند.

همین رویکرد کافی است تا شماری از فعالان فضای مجازی سعودی همسو با سیاست‌های آل سعود با لیست کردن مسایل منفی این برنامه آن را دارای تاثیرات منفی بر کودکان، نوجوانان و جوانان توصیف کرده و برنامه مذکور را مشوق خشونت و مسایل مستهجن توصیف کنند.

در همین راستا هشتگی هم برای حذف تیک تاک در میان صفحات ارتش الکترونیک سعودی در حال ترند شدن است.

گفتنی است با وجود آن که فعالان اجتماعی ماه‌های متمادی که خواهان این امر شده بودند، اما دولت عربستان فقط بعد از آن که تصاویر ضرب و شتم و شکنجه دختران در مرکز نگهداری دختران بی سرپرست در استان العسیر این کشور از طریق این پلتفرم در اختیار جهان قرار گرفت و به بقیه شبکه‌های اجتماعی راه پیدا کرد، دستور بستن آن را در کشور در دستور کار خود قرار دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید