پذیرش استعفای بوریس جانسون توسط ملکه الیزابت/ مأموریت جدید لیز تراس

کدخبر: ۵۲۰۰۳۱
اقتصادنیوز: در پی استعفای رسمی بوریس جانسون، ملکه انگلیس رسما لیز تراس را مأمور تشکیل کابینه کرد.
پذیرش استعفای بوریس جانسون توسط ملکه الیزابت/ مأموریت جدید لیز تراس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتخاب لیز تراس به عنوان نخست وزیر انگلیس، خبرگزاری آسوشیتد پرس ساعتی پیش از ورود بوریس جانسون به اقامتگاه ملکه الیزابت دوم در اسکاتلند به منظور تقدیم رسمی استعفایش خبر داد.

نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شد

همچنین لحظاتی پیش رسانه‌های خبری از پذیرش استعفای بوریس جانسون از سمت نخست وزیری، از سوی ملکه الیزابت دوم خبر دادند. شبکه «بی بی سی جهانی» با پوشش زنده در این خصوص، اعلام کرد بوریس جانسون در «قلعه بالمورال» با ملکه الیزابت دوم دیدار کرد. در بیانیه‌ای که از سوی کاخ باکینگهام منتشر شده، آمده است: بوریس جانسون دیداری با ملکه داشت که طی آن استعفای خود را از سمت نخست وزیری ارائه کرد و علیا حضرت نیز از قبول آن خوشوقت شدند.

وداع بوریس جانسون با دفتر نخست‌وزیری بریتانیا

جانسون پیش از رفتن به اسکاتلند برای تقدیم استعفایش، بیرون از دفترش در داونینگ استریت در سخنانی گفت که در دوره تصدی سه ساله اش بر نخست وزیری، قدرت اقتصادی ایجاد کرده تا مردم بتوانند از بحران انرژی عبور کنند.

پس از این رویداد، پایگاه خبری «بی بی سی جهانی» از دیدار «لیز تراس» ملکه الیزابت در قلعه بالمورال به عنوان بخشی از روند معمول برای لیز تراس به منظور اینکه به عنوان نخست وزیر بعدی، قدرت را در این کشور در دست بگیرد، خبر داد. پس از این دیدار، ملکه الیزابت، لیز تراس را رسما مأمور تشکیل کابینه کرد.

همچنین بی بی سی از پایان دیدار لیز تراس، نخست وزیر جدید انگلیس با ملکه الیزابت خبر داد و اعلام کرد وی قلعه بالمورال را به مقصد بازگشت به لندن ترک کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید