اتهام آمریکا علیه ایران درباره حمله سایبری به آلبانی

کدخبر: ۵۲۰۲۷۱
اقتصادنیوز: کاخ سفید امروز ادعا کرد که ایران مسئول حمله سایبری ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) و عملیات هکری متعاقب آن به آلبانی است.
اتهام آمریکا علیه ایران درباره حمله سایبری به آلبانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاخ سفید ادعا کرد که تهران را بابت اقدامات علیه متحد خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مسئول می داند.

در همین حال، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده اینگونه نتیجه گیری کرده که ایران مسئول این حمله است.

وی افزود: طی هفته ها، دولت ایالات متحده در کنار شرکای بخش خصوصی برای حمایت از تلاش های آلبانی در جهت کاهش، بازیابی و بررسی حمله سایبری ۱۵ ژوئیه که داده های دولتی را از بین برد و خدمات دولت به مردم را مختل کرد، همکاری داشته است.

وی در ادامه این اتهام را مطرح کرد: ما دریافته ایم که دولت ایران این حمله سایبری بی ملاحظه و غیرمسئولانه را انجام داده و مسئول عملیات هکری و افشاگری بعد از آن است.

وی افزود: آمریکا قویا این حمله سایبری را محکوم می کند و همچون تیرانا خواستار پاسخگویی ایران برای این اتفاق سایبری بی سابقه است.

در این میان،  نخست‌وزیر آلبانی امروز ضمن مطرح کردن اتهام بی پایه و اساس علیه ایران، عنوان کرد که کشورش روابط خود را با ایران قطع کرده است. "ادی راما" تصریح کرد که این کشور در حال قطع روابط دیپلماتیک با ایران است و به دیپلمات های ایرانی و پرسنل سفارت ایران دستور داده است ظرف ۲۴ ساعت خاک آلبانی را ترک کنند.  

بعد از اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق، این گروهک به دستور آمریکا و با هماهنگی دیگر اعضای ناتو به آلبانی مهاجرت کرد تا بتواند از آنجا به جاسوسی و اقدامات خرابکارانه علیه مردم ایران ادامه دهد.

منافقین هر ساله اجلاسی را با دعوت از چهره های ضد ایرانی به تیرانا برگزار می‌کرد تا اینکه اجلاس امسال این سازمان بنا به دلایل امنیتی لغو شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید