مشکل اصلی کشور ناکارآمدی و فساد است

گلایه های بی پرده عبدالله نوری از دستگیری تاج زاده و حصر موسوی و کروبی /دستگیری تاج زاده فقر را حل می کند؟

کدخبر: ۵۲۰۴۵۹
اقتصادنیوز: عبدالله نوری با حضور در منزل دکتر مصطفی تاجزاده با همسر و خانواده وی دیدار و از دستگیری تاج زاده انتقاد کرد.
گلایه های بی پرده عبدالله نوری از دستگیری تاج زاده و حصر موسوی و کروبی /دستگیری تاج زاده فقر را حل می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، : عبدالله نوری با حضور در منزل دکتر مصطفی تاجزاده با همسر و خانواده وی دیدار و از دستگیری تاج زاده انتقاد کرد.

در ابتدای این دیدار خانم محتشمی‌پور در خصوص وضعیت سلامتی و نیز موضوعات مرتبط با دستگیری و همچنین روند رسیدگی قضایی به پرونده مصطفی تاجزاده توضیحاتی بیان کرد.

 عبدالله نوری در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: باعث خشنودی است که فرصتی فراهم شد تا با خانواده‌‌ی آقای تاجزاده‌‌ی عزیز، شریف و متعهد دیداری داشته باشم. خدا‌وند به شما صبر لازم را عنایت کرده است که در برابر محدودیت‌ها و ناملایمات، استوار و پایدار بمانید.

نماینده امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: از دلایل اصلی شکل‌گیری قیام مردم علیه حکومت پهلوی، نبود آزادی‌های سیاسی و استقرار حاکمیتِ یک نگاه و یک صدا و پاسخگو نبودن در پیشگاه ملت بود.

وی افزود: در شعارهای معترضان به شاه و نظام پهلوی، موضوعات اقتصادی و معیشتی کمتر مطرح بود چنانکه شاخص‌های رشد و توسعه‌ی اقتصادی، افزایشی بود. اصل مشکل رژیم گذشته، استبداد و خودکامگی شاه و نبود آزادی‌های سیاسی و عدم آزادی بیان و نقد بود. سرکوب فعالان سیاسی و منتقدان شاه توسط ساواک مورد اعتراض مردم بود. نبودن رسانه‌های آزاد و مستقل که بتوانند شاه را به عنوان نفر اول، ساواک را به عنوان عامل سرکوب و عملکرد حکومت را آزاد و شفاف به نقد بکشند، مورد اعتراض مردم بود".

عبدالله نوری اظهار داشت: شخصیت‌های گوناگون دانشگاهی و روحانی و حتی برخی افراد نزدیک به خاندان پهلوی از سر دلسوزی و خیرخواهی، تذکرها و هشدارهای مکرری به شاه و حکومت او می دادند و در مورد شرایط کشور به او انذار می دادند ولی او گوش شنوایی نداشت و انقلابی رخ داد که شاید در آن مقطع کمتر کسی با آن حجم و سرعت پیش‌بینی می‌کرد و زمانی شاه به فکر جبران افتاد که دیگر دیر شده بود.

وزیر کشور در دولت سازندگی و اصلاحات با طرح این پرسش که «پس چرا انقلاب ۵۷ شکل گرفت؟» ادامه داد: من به سهم خود بار دیگر از مردم ایران به دلیل مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی و شرایط سخت اجتماعی و فرهنگی که مردم در آن گرفتار هستند، عذرخواهی می‌کنم؛ چرا که قرار نبود نتیجه‌‌ی انقلاب سال ۱۳۵۷ با گذشت ۴۳ سال، مشکلات ریز و درشتی باشد که اکنون کشور و جامعه گرفتار آن شده‌اند.

نوری تصریح کرد: با دستگیری تاجزاده‌ها کدام یک از مشکلات کشور حل می شود؟ فقر و تنگدستی؟ نا امنی هایی که هر روز گسترده تر می شود؟ مشکلات محیط زیست و بحران کم آبی؟ چالش ها و بحران های بین المللی؟ نا هنجاری‌های تکان‌دهنده و معضلات کوچک و بزرگ که کشور با آن مواجه است، کدام یک بر طرف می‌شود؟

وی با بیان این که به اعتقاد من علت اصلی مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم ناکارآمدی، سوء مدیریت، بی تدبیری و فساد است، افزود: با توجه به شرایط پیچیده و مشکلات گوناگونی که کشور با آن روبرو است،  آیا بهتر نیست به سمت درایت و عقلانیت پیش برویم و در جهت مقابله با ناکارآمدی‌ها، سوء مدیریت‌ها، بی تدبیری‌ها و مفاسد گام برداشته شود و به سمت توسعه‌ی پایدار و همه جانبه‌‌ی کشور حرکت کنیم تا در رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی در عرصه‌های مختلف، بیش از این فرصت ها از دست نرود؟! آیا بهتر نیست به جای اتلاف وقت برای دستگیری و جلوگیری از بیان نظرات و انتقادات تاج زاده و تاجزاده‌ها که در وفاداری آنها به ایران و اسلام جای شکی نیست، به دنبال کشف عوامل نفوذی وابسته به اسرائیل و غیر آن باشد که با اقدامات تخریبی و تروریستی خود حیثیت نظام حاکم را برده‌اند و مع‌الأسف سر نخی هم از این ترورها و تخریب و سرقت اسناد و... پیدا نشده و یا اعلام نشده است؟

عبدالله نوری افزود: با توجه به یکدست شدن حاکمیت برخی تحلیل‌گران احتمال می دادند ارمغان این یکدستی تا حدودی باز شدن فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد و اکنون که همه‌ی ارکان قدرت در اختیار آقایان است شاید تلاش شود از تجربیات و افکار منتقدین برای بهبود وضع کشور و به دست خودشان استفاده شود و از این طریق فرصت همدلی با مردم و جامعه فراهم شود.

نماینده امام در جهاد سازندگی در پایان صحبت‌های خود گفت: پیشنهاد ما همچون همیشه به حاکمیت این بوده و هست که به حبس‌های سیاسی و عقیدتی و حصر بسیار طولانی عزیزان و بزرگواران جناب آقای میرحسین موسوی، سرکار خانم رهنورد و جناب آقای کروبی و به حبس آقای تاج زاده و دیگرانی که به علت بیان عقیده و یا انتقاد از حاکمیت در زندان هستند پایان دهد و با تنش‌زدایی در سیاست داخلی و خارجی، کشور را سریعتر در بستر توسعه و سازندگی و رفع مشکلات فراوان مردم قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید