هشدار روسیه به غرب در واکنش به کاهش قیمت انرژی

کدخبر: ۵۲۰۶۱۷
اقتصادنیوز: کشورهای گروه 7 می‌خواهند قیمت نفت در بازارهای جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهند و روسیه در واکنش به این اقدام گفت: غربی‌ها متوجه نیستند که چنین اقدامی در نهایت تأثیر بدی بر کشور خودشان خواهد داشت و به شسکت آنها منجر می‌شود.
هشدار روسیه به غرب در واکنش به کاهش قیمت انرژی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روسیه امروز جمعه به غرب هشدار داد که برنامه‌های غرب برای کاهش قیمت انرژی برای تلافی جنگ اوکراین، منجر به شکست خود آنها شده و عاملی برای ناپایداری در آمریکا و اروپا خواهد شد.

راشاتودی گزارش داد، رویارویی روسیه با اوکراین باعث شده که مشتریان اتحادیه اروپا میزان خرید سوخت و انرژی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روسیه کاهش دهند و هر دو گروه جی 7 و اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش قیمت نفت و گاز روسیه هستند.

پیش از اینکه اتحادیه اروپا اعلام کند قیمت نفت و انرژی روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش می‌دهد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تهدید کرد که در چنین شرایطی عرضه نفت و گاز به بازارهای جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش خواهد داد و روسیه همچنین هشدار داده که در این صورت غربی‌ها باید در زمستان یخ بزنند.

کشورهای گروه 7 موسوم به کشورهای صنعتی می‌خواهند که قیمت نفت در بازارهای جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهند، اما روسیه واکنش متقابلی به خواسته‌های آنها داده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غربی‌ها متوجه نیستند که چنین اقدامی در نهایت تأثیر بدی بر کشور خودشان خواهد داشت و نهایتا باعث شکست آنها خواهد شد.

وی تأکید کرده است که آنها نمی دانند که کاهش قیمت سوخت انرژی در حقیقت انداختن پوست خربزه زیر پای خودشان است.

قانون‌گذاران ارشد روسیه امروز، جمعه، اعلام کردند که برنامه‌های غرب برای کاهش قیمت انرژی به نتیجه نخواهد رسید و قیمت به شدت بالا می‌رود.

امروز، جمعه، وزرای انرژی اتحادیه اروپا طی نشستی تلاش کردند تا راهکاری برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت انرژی و نیز راهکاری برای فروپاشی سیستم‌هایی که با انرژی فعالیت می‌کنند، پیدا کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید