نگرانی شدید سازمان ملل از سیاست‌های هسته‌ای کره‌شمالی

کدخبر: ۵۲۰۶۶۸
اقتصادنیوز: گوترش، دبیر کل سازمان ملل از تغییر سیاست‌های هسته‌ای کره‌شمالی بشدت ابراز نگرانی کرد.
نگرانی شدید سازمان ملل از سیاست‌های هسته‌ای کره‌شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه های رسمی کره شمالی روز جمعه اعلام کردند که این کشور قانونی را تصویب کرده که اجرای حمله پیش دستانه و فوری هسته ای را مجاز دانسته است.

سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی اظهار داشت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان به شدت نگران تغییر سیاست های هسته ای کره شمالی است.

وی افزود: کره شمالی با پیگیری برنامه تسلیحات هسته ای خود همچنان قطعنامه های شورای امنیت در این زمینه را نادیده می گیرد.

این مقام سازمان ملل گفت که دبیر کل سازمان ملل معتقد است افزایش نقش و اهمیت سلاح های هسته ای در دکترین های امنیتی در تعارض با سال ها تلاش جهانی برای کاهش و حذف تسلیحات هسته ای و خطرات آن است.

خبرگزاری فرانس پرس به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی؛ این قانون، جایگاه کره شمالی را به عنوان کشوری دارای تسلیحات هسته ای، غیرقابل بازگشت دانسته است.

براساس این گزارش، این قانون به پیونگ یانگ اجازه می دهد که به صورت خودکار و فوری هنگامی که یک کشور خارجی تهدیدی قریب الوقوع برای کره شمالی ایجاد کند، برای نابود کردن نیروهای دشمن اقدام به حمله هسته ای پیشگیرانه کند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ژوئیه گفته بود که کشورش آماده بسیج توانایی هسته ای در هر نبردی با ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی است.

خبرگزاری کره شمالی افزود که با تصویب و اجرای این قانون تازه؛ وضعیت کشور ما به عنوان دارنده تسلیحات هسته ای غیرقابل بازگشت شده است.

مذاکرات هسته ای و دیپلماتیک میان واشنگتن و پیونگ یانگ از ۲۰۱۹ بر سر گستره معافیت کره شمالی از تحریم های غرب و امتیازهای متقابلی که این کشور دریافت خواهد کرد، به حال تعلیق درآمده است.

مقام های واشنگتن و سئول بارها درباره آماده شدن کره شمالی برای اجرای هفتمین آزمایش هسته ای هشدار داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید