واکنش وزیر برق لبنان به هدیه ویژه ایران به این کشور

کدخبر: ۵۲۰۸۵۷
​اقتصادنیوز: وزیر انرژی و آب لبنان گفت که کشورش از هدیه ایران برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاههای برق لبنان استقبال می‌کند.
واکنش وزیر برق لبنان به هدیه ویژه ایران به این کشور

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از سایت النشره، ولید فیاض وزیر انرژی و آب لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت اظهار داشت: این هبه(هدیه)، مانند همه هبه‌های (هدیه های) کشورهای برادر و دوست، مورد استقبال قرار می‌گیرد. این هبه(هدیه) به ابتکارعمل سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و پس از پیشنهاد جبران باسیل نماینده مجلس و رهبر جریان آزاد ملی لبنان در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مطرح شد و سپس شخص نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور، این ابتکارعمل را برعهده گرفت، لذا با نبیه بری رئیس پارلمان دیدار کرد و تلفنی با معاون رئیس جمهور ایران ارتباط برقرار کرد و در نتیجه، به اتفاق آرا در عرصه سیاسی و ملی از این طرح استقبال شد.

وی گفت: این ابتکارعمل از اهمیت راهبردی برخوردار است؛ چراکه نقطه شروعی برای اجرای طرح برق است که توسط این وزارتخانه تدوین شده و شامل افزایش ساعات تغذیه برق می‌شود و به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز گفت که دولت ایران آماده است تا نه تنها در زمینه تامین سوخت، بلکه در تمامی امور مربوط به بخش انرژی به ویژه ساخت واحدهای تولیدی در میان مدت به لبنان کمک کند.

وی همچنین گفت که این هبه(هدیه) برای خدمت رسانی به ملت لبنان اختصاص داده می‌شود.

مجتبی امانی همچنین ابراز امیدواری کرد که این اقدام آغازی برای همکاری میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها باشد.

پیشتر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی سوم مرداد از آمادگی برای وارد کردن سوخت از ایران به شرط موافقت دولت لبنان خبر داده بود.

در همین راستا، «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان به شبکه «المیادین» گفت، در نتیجه این هبه(هدیه)، هیچ تحریم یا مجازاتی برای لبنان در کار نخواهد بود زیرا رایگان است.

روزنامه الجمهوریه لبنان پیش از این نوشت که نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان وزیر انرژی کشورش را مکلف به تشکیل هیأتی فنی کرده است تا به زودی عازم تهران شود و این موضوع را با مقامات ایران مورد بررسی قرار دهد.

این روزنامه همچنین گزارش داد که پاسخ مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان به میقاتی در مورد مشخصات سوخت مورد نظر مثبت ارزیابی شده و همچنین ایران متعهد شده است که هبه‌ای (هدیه ای) را ارائه کند که کاملا مطابق با مشخصات درخواستی لبنان باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید