محبوبیت عجیب شعار انتخاباتی خدا، میهن و خانواده در نظرسنجی‌ها!

کدخبر: ۵۲۱۰۸۳
اقتصادنیوز: جریان راست افراطی در ایتالیا که با سیلویو برلوسکونی متحد شده دو هفته مانده تا برپایی انتخابات پارلمانی در این کشور به عنوان بخت نخست کسب پیروزی شناخته می‌شود.
محبوبیت عجیب شعار انتخاباتی خدا، میهن و خانواده در نظرسنجی‌ها!

به گزارش اقتصادنیوز درمقابل این جریان که طبق آخرین نظرسنجی‌ها بیشترین آرا را به خود اختصاص خواهد داد جناح چپ قرار دارد که به دلیل شکاف و اختلافات داخلی کمتر از راست افراطی مورد اقبال رای‌دهندگان واقع شده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به این موضوع اختصاص داده از جورجیا ملونی، رهبر حزب راست افراطیِ «براداران ایتالیا» به عنوان رقیبی توقف‌ناپذیر برای جناح چپ نام برده و یادآور شده است که او در شرایط فعلی به سوی کسب یک پیروزی بزرگ پیش می‌رود.

در این گزارش آمده است که خانم ملونی بنا به نتایج همه نظرسنجی‌ها پیروز انتخابات قانونگذاری ۲۵ سپتامبر خواهد بود که در این صورت وی به عنوان اولین رئیس دولت زن برآمده از یک حزب «پسا فاشیست» سکان هدایت یکی از کشورهای بنیانگذار اتحادیه اروپا را در دست خواهد گرفت.

این چشم اندازی بسیار نگران‌کننده برای اردوگاه طرفداران اروپا در سومین قدرت اقتصادی منطقه یورو به شمار می‌رود.

بنا به نتیجه نظرسنجی‌ها، ائتلاف راست‌گرا که علاوه بر حزب پسا فاشیست «برادران ایتالیا» به رهبری جورجیا ملونی، دو حزب ضد مهاجرت «لیگ» (لگا نورد) به رهبری ماتئو سالوینی و «فورزا ایتالیا» به رهبری سیلویو برلوسکونی را در خود جای داده دست کم ۴۶ درصد آرا را در انتخابات پیش رو به خود اختصاص خواهد داد.

براساس وب‌سایت سیاسی «یو ترند» که آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در خصوص انتخابات پارلمانی ۲۵ سپتامیر را گردهم آورده ائتلاف جریان چپ به رهبری حزب دموکرات تنها ۲۸.۵ درصد آرا را بدست خواهد آورد و جنبش عوام‌گرای «پنج ستاره» به کسب ۱۳ درصد آرا بسنده خواهد کرد.

 

انریکو لتا، رهبر حزب دموکراتیک خلق ایتالیا این هفته در اقدامی غالفگیر کننده ضمن پذیرفتن شکست در انتخابات از رای دهندگانِ بلاتکلیف خواست برای جلوگیری از کسب یک پیروزی قاطعانه از سوی جریان راست که با خطر تغییر قانون اساسی روبرو خواهد بود به این جریان رای ندهند.

برناردو، یک وکیل ۵۵ ساله در گفتگو با فرانس‌پرس ضمن انتقاد از چپ‌ها به دلیل معطوف کردن همه کمپین‌های خود به تخریب جناح راست افراطی تاکید می‌کند که به ملونی رای خواهد زیرا از دیدگاه او «دیگر قابل قبول نیست که چپ و حزب دموکرات ادعای انحصار اخلاق را داشته باشند.»

برپایی انتخابات زودهنگام پارلمانی در ایتالیا پس از استعفای ماریو دراگی، نخست وزیر این کشور در ماه ژوئیه کلید خورد.

دولت آقای دراگی پس از سلب حمایت سه حزب شریک در ائتلاف تحت رهبری وی مجبور به استعفا شد و ایتالیا را در شرایط تورم و خشکسالی بی سابقه در بلاتکلیفی فرو برد.

ائتلاف راست بدون دادن توضیحات بیشتر در خصوص منبع تامین مالی طرح‌های خود متعهد شده است که راه‌ حل‌های بسیار پرهزینه ای را برای سر و سامان دادن به بحران انرژی و وضعیت زندگی مردم در کشوری که داعیه‌دار سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است، ارائه دهد.

جزب «برادران ایتالیا» به رهبری جورجیا ملونی در انتخابات سال ۲۰۱۸ در نهایت اندکی بیش از چهار درصد آرا را بدست آورد.

این حزب با آنکه بنیانگذاران آن از نوادگان سیاسی «جنبش اجتماعی ایتالیا» هستند در نظرسنجی‌ها ۲۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

«جنبش اجتماعی ایتالیا» تشکلی سیاسی است که پس از جنگ دوم جهانی توسط حامیان بنیتو موسولینی، دیکتاتور فاشیست ایتالیا بنیان نهاده شد.

خانم ملونی ایتالیایی‌ها را با شعار «خدا، کشور و خانواده» به سوی خود جذب کرده تا به نوعی بار دیگر نگرش محبوب حزب لیگ به رهبری ماتئو سالوینی در سال ۲۰۱۹ مبنی بر «امنیت بیشتر، مهاجرت کمتر، مالیات کمتر» را برای کسب پیروزی به خدمت بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید