درخواست سردار سلامی از عراق در خصوص اتباع غیر ایرانی

کدخبر: ۵۲۱۲۵۸
اقتصادنیوز: خوزستان فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از مقامات عراقی خواست تا در ایام اربعین، امکان ورود اتباع غیر ایرانی را برای زیارت فراهم کنند زیرا در مرز شلمچه ازدحام به وجود آمده است.
درخواست سردار سلامی از عراق در خصوص اتباع غیر ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سردار حسین سلامی امروز ۲۱ شهریورماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، اظهار کرد: مرز چذابه خوشبختانه مشکل خاصی ندارد و رفت و آمد و تردد زوار در این مرز روان است و همه خدمات لازم به زائران ارائه می شود.

عکسی از مرجع تقلید معروف در حال پذیرایی از زائران اربعین

 وی افزود: جریان عبور زائران به داخل خاک عراق و بالعکس بدون هیچ مشکلی در مرز چذابه در حال انجام است و خوشخبتانه همه چیز تنظیم است.

فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ضمن تشکر از مقامات و مردم عراق برای میزبانی مناسب از زائران در ایام اربعین، گفت: متاسفانه به دلیل ممنوعیت ایجاد شده برای عبور زائران غیر ایرانی به درون خاک عراق در مرز شلمچه شاهد ازدحام اتباع خارجی به ویژه اتباع کشور افغانستان هستیم.

سلامی عنوان کرد: از مقامات عراقی درخواست داریم در ایام اربعین، امکان ورود اتباع غیر ایرانی را برای زیارت فراهم کنند زیرا در مرز شلمچه ازدحام به وجود آمده است. اگر همکاری طرف عراقی را در این زمینه داشته باشیم این مشکل ازدحام اتباع خارجی در مرز شلمچه نیز حل خواهد شد.

وی افزود: از اتباع افغانستان درخواست داریم به سمت مرزها نیایند زیرا امکان تردد برای آن ها وجود ندارد. هوا نیز در مرز شلمچه گرم است و امکان گرما زدگی و دیگر بیماری‌ها نیز وجود دارد.

فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ادامه داد: همه مقامات و دستگاه های استان خوزستان بیشترین تلاش خود را به کار بسته اند تا زائرانی که در مرزهای خوزستان حضور دارند شرایط مناسبی داشته باشند. امیدواریم مشکلات جزیی که در مرز شلمچه وجود دارد، حل شود و زائران بتوانند روانه وارد خاک عراق شوند.

سلامی در پایان در خصوص آخرین وضعیت دیگر مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین حسینی گفت: در دیگر مرزهای کشور نیز مشکل خاصی برای تردد زوار وجود ندارد و جریان تردد روان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید