خط و نشان آمریکا برای روسیه /کاخ سفید: به حمایت نظامی از اوکراین ادامه می‌دهیم

کدخبر: ۵۲۱۳۸۴
همزمان با گلایه مقامات اوکراینی از کشورهای غربی به بهانه عدم کمک نظامی کافی، آمریکا و اروپا اما به تداوم حمایت تسلیحاتی از کی‌یف متعهد شدند.
خط و نشان آمریکا برای روسیه /کاخ سفید: به حمایت نظامی از اوکراین ادامه می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، همزمان با درخواست وزیر خارجه اوکراین از اتحادیه اروپا برای کمک نظامی بیشتر به این کشور، کاخ سفید نیز گفت که به حمایت از کی‌یف در جنگ با روسیه ادامه می‌دهد.

کاخ سفید شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: «ما همچنان به حمایت از اوکراینی‌ها ادامه خواهیم داد تا به آنها کمک کنیم در نبرد با روسیه پیروز شوند».

طبق این بیانیه، کاخ سفید ضمن متهم کردن مسکو به انجام حملاتی علیه تأسیسات غیرنظامی اوکراین، اظهار داشت: «ما حملات روسیه به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را محکوم می‌کنیم».

پیش از این، «ویلیام لاپلانت» معاون وزیر دفاع آمریکا گفته بود بودجه اختصاص داده شده برای حمایت از اوکراین که برای دو سال طراحی شده، با شروع سال مالی جدید حذف نمی‌شود.

از سوی دیگر، «دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه اوکراین نیز به‌صورت تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره کمک‌های تسلیحاتی به کی‌یف گفتگو کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کولبا در این تماس تلفنی، خواستار ارسال تسلیحات بیشتر توسط کشورهای اروپایی به اوکراین، اعمال تحریم‌های بیشتر بر روسیه و همچنین حمایت مالی از کی‌یف شد.

وی در صفحه توئیتر خود درباره این تماس تلفنی نوشت: «او (بورل)، در میان گزینه‌های اتحادیه اروپا برای کمک بیشتر به اوکراین و نزدیک‌تر کردن صلح، جستجو کرده است. من خواستار تسلیحات، تحریم‌ها و حمایت مالی شدم».

درخواست کولبا برای ارسال تسلیحات بیشتر توسط کشورهای اروپایی در حالی است که «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که برلین درخواست کی‌یف برای فروش تانک‌های اصلی جنگی به اوکراین را رد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید