درخواست فوری ترکیه از یونان/ آنکارا عقب نشینی کرد؟

کدخبر: ۵۲۱۴۹۰
اقتصادنیوز: وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر لزوم مذاکره بین آنکارا و آتن، اظهار داشت: بهترین راه این است که مذاکرات را هرچه سریعتر آغاز کنیم تا مشکلاتمان را از راه‌ها و روش‌های مسالمت‌آمیز و گفتگو حل کنیم.
درخواست فوری ترکیه از یونان/ آنکارا عقب نشینی کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بعد از هشدارهای مکرر و تندگویی‌های مقامات آنکارا علیه آتن، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه این بار یونان را به مذاکره دعوت کرد.

آکار امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای تلویزیونی خطاب به یونان گفت: «ما می‌گوییم از تاریخ درس بگیرید. ماجراجویی‌های جدیدی را شروع نکنید. ممکن است برخی در گوش شما چیزی بگویند. شما از تاریخ دیده‌اید که فایده‌ای ندارد. همان مسائل را تکرار نکنید. عاقلانه با این موضوعات برخورد کنید».

اردوغان یونان را تهدید کرد/ ممکن است یک شب ناگهان ترکیه بیاید و تلافی کند

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «برخی از سیاستمداران یونانی که تنش‌ها را برای حساب‌های بانکی خود و سیاست داخلی تشدید می‌کنند، رفاه و آینده مردم [یونان] را به خاطر منافع خود به خطر می‌اندازند».

تنش میان ترکیه یونان بالا گرفت/ تیراندازی یونان به کشتی تجاری

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر لزوم مذاکره بین دو طرف، اظهار داشت: «بهترین راه این است که مذاکرات را هرچه سریعتر آغاز کنیم تا مشکلاتمان را از راه‌ها و روش‌های مسالمت‌آمیز و گفتگو حل کنیم».

آکار ادامه داد: «با این حال، این اظهارات به هیچ وجه نباید به عنوان ضعف تلقی شود. ما مصمم و جدی هستیم که از حقوق و منافع خود و برادران و خواهران قبرسی در دریای اژه، شرق مدیترانه و قبرس محافظت و دفاع کنیم و خدا را شکر توانایی آن را نیز داریم».

امروز همچنین «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان گفت که آماده دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است.

یونان و ترکیه در طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله انرژی، مهاجرت و ادعای ارضی مشکل دارند. در زمینه مهاجرتی، یونان  اعلام کرده که درحال  گسترش حصار سیمانی و سیم خاردار در امتداد مرز شمالی خود با ترکیه است تا بدین طریق از ورود مهاجران به این کشور جلوگیری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید