دخالت روسیه در 22 انتخابات کشور

کدخبر: ۵۲۱۶۰۶
اقتصادنیوز: آمریکا مدعی است که روسیه از سال ۲۰۱۴ با حمایت مالی از نامزدها و احزاب سیاسی خارجی در تلاش برای نفوذ در بیش از ۲۲ کشور بوده است.
دخالت روسیه در 22 انتخابات کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از تارنمای شبکه جهانی تی آرتی، یک ارزیابی اطلاعاتی آمریکا ادعا می‌کند که روسیه در تلاش برای نفوذ در کشورهای دیگر، از سال ۲۰۱۴ به طور مخفیانه دستکم ۳۰۰ میلیون دلار برای احزاب سیاسی خارجی و نامزدهای بیش از ۲۲ کشور ارسال کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا سه‌شنبه شب گفت: بر اساس اطلاعات آمریکا «این ارقام حداقلی است و روسیه احتمالاً در مواردی که کشف نشده وجوهی اضافی را به صورت مخفیانه انتقال داده است».

این مقام که خواست نامش بیان نشود به خبرنگاران گفت: "ما فکر می‌کنیم این فقط نوک کوه یخ است. "

بر اساس این گزارش ادعایی، در یکی از این موارد، سفیر روسیه در یک کشور آسیایی ناشناس میلیون‌ها دلار به یک نامزد ریاست جمهوری کمک کرده است.

این اطلاعات از طبقه بندی خارج شده، جزئیاتی در مورد کشورهای خاص ارائه نکرده است. اما یک منبع دولتی مطلع از این یافته‌ها ادعا کرد که روسیه حدود پانصدهزار دلار برای حمایت از حزب راست میانه دموکرات آلبانی در انتخابات ۲۰۱۷ و همچنین حمایت مالی از احزاب یا نامزدها در بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو و ماداگاسکار هزینه کرده است.

این منبع که ادعا کرد اجازه صحبت بیشتر در این خصوص را ندارد، گفت که روسیه همچنین از بروکسل به‌ عنوان مرکز بنیادها و دیگر جبهه‌هایی که از نامزدهای راست افراطی حمایت می‌کنند استفاده کرده است و از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۷ ظاهراً با مأموریت دستکاری و تغییر در انتخابات اکوادور به سفارت روسیه در این کشور آمریکای جنوبی «مقادیر زیادی» پول ارسال شده است.

در این گزارش آمده است که روسیه در کنار ارسال پول نقد در مواقعی از ارزهای دیجیتال و هدایای "تجملاتی" نیز استفاده کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید