فوری/ اردوغان از آذربایجان حمایت کرد

کدخبر: ۵۲۱۸۲۱
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به درگیری مجدد آذربایجان و ارمنستان ، با جانبداری از دولت باکو، خطاب به مقامات دولت ایروان گفت: از مسیر اشتباه برگشته و وقت و انرژی خود را صرف تقویت صلح کنید.
فوری/ اردوغان از آذربایجان حمایت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری "آناتولی"، اردوغان که برای افتتاح یک خوابگاه دانشجویی در آنکارا سخن می گفت، تصریح کرد: شرایط به وجود آمده از نقض توافق  امضا شده میان ارمنستان و آذربایجان توسط دولت ایروان قابل قبول نیست.

وی افزود: دنیا بداند که ما مثل همیشه، در کنار برادران آذری خود و مخالف حمله اخیر ارمنستان هستیم.

به تازگی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که نیروهای ارمنستانی مشغول فعالیت های تجسسی در مرز مشترک و نقل و انتقال جنگ افزار بوده و دوشنبه شب نیز دست به مین گذاری زدند. این وزارتخانه افزود که یگان های ارتش ارمنستان به تعدادی از مواضع، پناهگاه ها و استحکامات نیروهای نظامی این جمهوری با خمپاره و دیگر سلاح ها حمله کردند و در نتیجه تلفاتی به نیروها و خساراتی به زیرساخت های نظامی وارد شد.

از سوی دیگر وزارت دفاع ارمنستان نیز در بیانیه ای خبر داد که اوضاع در مناطق مرزی ملتهب بوده و تیراندازی های شدید که "در نتیجه تحریکات گسترده طرف آذربایجانی آغاز شده"، کماکان ادامه داشته است و نیروهای این کشور واکنش متناسبی به آن داده اند.

این دو کشور همسایه، در سال‌های گذشته نیز دو جنگ بر سر این منطقه پرمناقشه داشتند.

آخرین بار، ۶ هفته جنگ شدید در پاییز ۲۰۲۰ با آتش بس با میانجیگری روسیه به پایان رسید.

بر اساس این قرارداد، ارمنستان بخش‌هایی از سرزمین‌هایی را که برای دهه‌ها تحت کنترل خود داشت واگذار کرد و مسکو حدود ۲۰۰۰ نیروی حافظ صلح روسی را برای نظارت بر آتش‌بس مستقر کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید