ایران قرار است تحریم شود /ادعاهای ادامه دار درباره ترور سلمان رشدی

کدخبر: ۵۲۱۹۸۲
برخی منابع خبری درباره ترور سلمان رشدی نوشته اند برخی از نهادها و سازمان‌های وابسته به ایران برای کشتن رشدی جوایزی در نظر گرفته‌اند که به اعتقاد آمریکا انگیزه چنین حملاتی هستند.
ایران قرار است تحریم شود /ادعاهای ادامه دار درباره ترور سلمان رشدی

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، وال‌استریت‌ژورنال به نقل از منابع آگاه خبر داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد نهادها و سازمان‌های ایرانی مشوق ترور سلمان رشدی را تحریم کند.

به گزارش یورونیوز، تحریم‌هایی که دولت آمریکا در حال بررسی آن‌ها است، شامل محدود کردن دسترسی این نهادها به سیستم مالی جهانی خواهد بود.

این منابع خبری مدعی شده اند که برخی از نهادها و سازمان‌های وابسته به ایران برای کشتن رشدی جوایزی در نظر گرفته‌اند که به اعتقاد آمریکا انگیزه چنین حملاتی هستند.

سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی هندی تبار ۷۵ ساله در جریان یک مراسم در شهر نیویورک آمریکا با چاقو مورد حمله قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

رشدی پس از صدور فتوای روح‌الله خمینی مبنی بر «ارتداد و مهدورالدم بودن» او به دلیل نوشتن کتاب «آیات شیطانی»، برای دهه‌ها تحت حفاظت پلیس زندگی کرد.

«آیات شیطانی» چهارمین کتاب رشدی که نخستین بار در سال ۱۹۸۸ منتشر شد، به توصیف زندگی پیامبر اسلام و خانواده او پرداخته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید