هشدار جمهوری اسلامی به باکو!

کدخبر: ۵۲۲۵۰۵
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله به شدت به دولتمردان آذربایجان هشدار داد.
هشدار جمهوری اسلامی به باکو!

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است: ایران، کشوری قدرتمند و پهناور است که اگر از امکانات خود به درستی استفاده کند می‌تواند از امنیت ملی خود به بهترین صورت حفاظت نماید. این واقعیت را در دفاع مقدس که توانست هجوم ناجوانمردانه رژیم بعث عراق و صدام را خنثی کند و تمامیت ارضی کشور را حفظ نماید دیدیم. آن زمان، هنوز نیروی نظامی منسجمی نداشتیم، ارتش در معرض هجوم تبلیغاتی عناصر نفوذی بیگانگان قرار داشت و تجهیزات جنگی چندانی هم در اختیار نیروهای رزمنده نبود. در مقابل، ارتش عراق با پول سران ارتجاع عرب، تجهیزات نظامی دولت‌های غربی و مشاورت‌های نظامیان بسیاری از کشورهای حامی صدام هر روز فربه‌تر و مجهز‌تر می‌شد. با اینحال، ما توانستیم در جنگ 8 ساله به پیروزی برسیم و صدام و ارتش بعث را به تاریخ بسپاریم.
اکنون نیروهای مسلح ما اعم از ارتش و سپاه، کارآزموده‌تر از هر زمان دیگر و مجهز به سلاح‌های پیشرفته، به قدرت اول نظامی منطقه تبدیل شده‌اند. این قدرت نظامی، علاوه بر بازدارندگی، امکان برخورد با تهدیدها را هم دارد. اگر دولتمردان ایرانی در برابر بعضی تحرکات در مرزها تاکنون فقط به توصیه و نصیحت اکتفا کرده‌اند به این معنی نیست که نمی‌توانند از قدرت نظامی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی استفاده کنند. آنها ترجیح می‌دهند مسائل را با استفاده از اهرم دیپلماسی حل کنند تا نیازی به ورود نیروی نظامی به صحنه نباشد. با اینحال، همسایگان نباید از این صبر و حوصله سوء‌استفاده کنند و برخلاف امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران قدمی بردارند. اگر چنین حرکتی از آنان سر بزند، مسئولان ایرانی، زبان توصیه و نصیحت را کنار گذاشته و از قدرت نظامی برای جلوگیری از عملی شدن نیات شوم بعضی سران کشورهای همسایه که حتی در میان مردم خود نیز جایگاه قابل توجهی ندارند، استفاده خواهند کرد.
در روزهای اخیر، با دیکته رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن، تحرکاتی در مرزهای شمال غرب کشورمان به وجود آمده که به نظر می‌رسد هدف نهائی آن، ایجاد تغییر عمده در مرز میان ایران و ارمنستان است بطوری که نوار مرزی شامل راه ارتباطی میان این دو کشور قطع شود و با ضمیمه شدن خاک این قسمت از نوار مرزی به جمهوری باکو، این جمهوری با ترکیه هم‌مرز شود. این توطئه، مدتی قبل با اخطارهای مکرر مسئولان نظام جمهوری اسلامی مواجه شد بطوری که رهبری در دیدار اخیر رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه به او گوشزد کردند که هیچ تغییری در مرزها قابل پذیرش نخواهد بود و رئیس ‌جمهور رئیسی نیز هفته گذشته با اشاره به همین هشدار رهبری گفت: «ارتباط ایران و ارمنستان نباید به خطر بیفتد و راه‌های ارتباطی باید تحت حاکمیت دولت‌ها باشند».
آنچه مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی در زمینه مسائل مرزی ایران و ارمنستان گفته‌اند، یک سیاست قطعی است که وزارت امور خارجه کشورمان موظف به اجرای آنست و مذاکراتی که دیپلمات‌های ایرانی با همتایان خود در باکو انجام می‌دهند برای جلوگیری از به اجرا درآمدن توطئه اشغال نوار مرزی ایران و ارمنستان و مسدود شدن راه ارتباطی میان دو کشور است. دولتمردان باکو نباید این خیال خام را در سر داشته باشند که با وعده‌های توخالی می‌توانند مسئولین ایرانی را سرگرم کرده و توطئه اشغال نوار مرزی را عملی سازند و ایران را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند. آنها باید بدانند که زبان دیپلماسی ما از پشتوانه قدرتمند نظامی برخوردار است که در زمان مقتضی وارد عمل خواهد شد و هر توطئه‌ای را در نطفه خفه خواهد کرد. به نفع دولتمردان باکو است که با آتش بازی نکنند تا همانند گذشته از امتیازات روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید