دفاع تمام قد یک امام جمعه از سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل

کدخبر: ۵۲۳۳۸۹
اقتصادنیوز: امام جمعه اردبیل با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل گفت: تمام جملات او حساب شده، دقیق و بموقع بود و بیشتر روسای جمهور جرات و قدرت طرح مشکلات اصلی مدیریت جهانی را ندارند و این سخنرانی ظهور کامل استقلال و حاکمیت ملی ایران است.
دفاع تمام قد یک امام جمعه از سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل اظهار داشت: از ریاست محترم جمهور به خاطر سخنرانی بسیار جامع و شایسته باید تشکر کرد زیرا این سخنرانی در شان ملت بزرگ ما ، انقلاب اسلامی و اقتضای هویت دینی ماست.

 سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: تمام جملات او حساب شده، دقیق و بموقع بود و بیشتر روسای جمهور جرات و قدرت طرح مشکلات اصلی مدیریت جهانی را ندارند و این سخنرانی ظهور کامل استقلال و حاکمیت ملی ایران است و رئیس جمهور یکی از کشورهای همسایه قبلاً به یکی از روسای جمهور ما گفته بود این سخنانی که شما اظهار می‌کنید حرف دل ماست و ما هم می‌خواهیم آن را بگوییم اما فرق در این است که شما می‌توانید و ما نمی‌توانیم.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در کشور ما می‌گذرد مربوط به حجاب یا خون‌خواهی از یک خانم نیست، گفت: اگر این باشد قابل حل است و دستگاه قضایی با دقت کامل و با همراهی گام به گام با خانواده مقتول و ملاحظه دوربین‌ها، اگر مجرمی در کار باشد را بدون مماشات به جزای خود برساند و این موضوع کاملاً در حال تحقیق است و طرف اصلی در این ماجرا آنهایی که در خیابان‌ها حضور دارند، نیستند زیرا آنها فرزندان خود ما و بخشی از ملت ما هستند که دشمن ذهن آنها را با گره‌های متعدد مواجه ساخته است.

وی ادامه داد:  باید گره ذهنی آنها باز و توجیه اذهان صورت بگیرد و آنها حق دارند سوال کنند که چرا این حادثه که بر انسجام ملی و جایگاه بین‌المللی ایران تاثیر گذاشت ، اتفاق افتاد. 

عاملی افزود: مساله اصلی همان شعاری است که کانال‌های معاند در زبان آنها انداخته‌اند که "ایران را پس می‌گیریم" ؛ واژه پس می‌گیریم به این معناست که ایران ابتدا در دست کسی بوده و حالا می‌خواهیم دوباره به همان برگردانیم؛ ایران دست چه کسی بود ؟ تا ۲۸ مرداد دست انگلیس ناپاک ، خبیث و بعد از آن در دست آمریکا بود و از همین جا می‌فهمیم که کانال‌های هوایی با انداختن این شعار به زبان بعضی از جوان‌ها چه می‌خواهند و چه مقصدی دارند.

خطیب جمعه اردبیل به طور مفصل به تشریح هشت نمونه از روش‌های آمریکا در زمان مدیریت آمریکا به ایران پرداخت و تصریح کرد: ۳۵ سال، ایران در دست آمریکا بود و طبیعی است که اگر الان بیاید با همان روش ایران را اداره می‌کند؛ روش امریکا در آن زمان هشت خصوصیت دارد؛ خصوصیت اول به خاطر حفظ تفوق نظامی اسرائیل، ایران نباید تفوق نظامی داشته باشد و در نهایت از جهت نظامی آن قدر عقب مانده شد که صدام به راحتی با موشک‌های خود شهرهای ما را شخم زد.

او اظهار کرد: خصوصیت دوم این است که ایران خیلی بزرگ است و مساحت بزرگ از شاخص‌های قدرت است و از آنجائیکه به گمان دشمن در خاورمیانه کانون قدرت نباید شکل بگیرد پس ایران باید تجزیه شود و لذا آمریکا بحرین را جدا کرد و بخش عظیمی از سیستان را جدا کرد و در آستانه جدا کردن سه جزیره از ایران بود که انقلاب رخ داد.

وی ادامه داد: پس اگر آمریکا به ایران دست پیدا کند ادامه تجزیه شروع می شود و در وهله اول سه جزیره نه به امارات بلکه به پایگاه‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس تبدیل می‌شود و همچنان که بحرین بعد از جدایی اینطور شد و الان ناوگان هر سه کشور در آنجا مستقر است؛ بنابراین باید آگاه باشیم که امیرالمومنین فرمود" فتنه که می‌آید در حال اقبال صدا ندارد وقتی کار خود را کرد و راه افتاد و رفت، صدای آن بلند می‌شود".

امام جمعه اردبیل در تحلیل خصوصیت سوم روش اعمالی آمریکا در ایران گفت: آمریکا در مدت ۳۵ سال که به مقدرات ما مسلط بود، یک صنعت به ما نداد و می‌گفت امنیت اسرائیل به هم می‌خورد و حتی ذوب‌آهن نیز صنعت آمریکا نیست زیرا آن زمان شاه به آمریکا رفت و به رئیس جمهور آمریکا گفت که شما هرچه خواستید من انجام دادم و به تعبیر خودش بعد از سقوط، هر طور که ساز زدید رقصیدم و باید به من ذوب آهن بدهید و آنها نیز ندادند و شاه قهر کرد رفت از روسیه خرید.

خطیب نماز جمعه اردبیل ادامه داد: صنعت ذوب آهن اصفهان صنعت روس است نه آمریکا پس بنابراین بعد از آمدن آمریکا زیرساخت‌های صنعتی باید از بین برود و عسلویه پایتخت انرژی ایران که ۲۰۰ کیلومتر تمام پالایشگاه و پتروشیمی دارد و ایران را از تحریم نجات داد، باید با خاک یکسان شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خصوصیت چهارم این است که حاکمیت ملی کلا تعطیل می‌شود؛ مصدق رهبر ملی ایران بود و اما آمریکا دولت او را ساقط کرد و در زمان حکومت آمریکا بر ایران، حزب رستاخیز تنها حزب ایران و وابسته به دربار بود و نمایندگان مجلس را ساواک، دربار، اشرف و سفارت آمریکا تعیین می‌کرند و مشهور است که اشرف سه منبع مهم درآمد شامل سفارت فروشی، وزارت فروشی و وکالت فروشی داشت و  تمام مقدرات ما دست سفیر آمریکا بود و اسم ایران را گذاشته بودند ایالت پنجاه و یکم آمریکا یعنی شاه فرماندار آمریکا بود.

عاملی افزود: خصوصیت پنجم این است که آزادی بیان کلاً تعطیل می‌شود و ساواک که محصول جهنمی آمریکا در ایران بود، واژه‌های خاص به مطبوعات داده بود آنها حق نداشتند از آن واژه‌ها استفاده کنند و هویدا می‌گفت من دوست ندارم به شاهنشاه آریامهر بگویید شخص اول مملکت؛ مگر ما شخص دوم هم داریم! یعنی بقیه همه حیوانات بودند اکنون ای دشمنان آیا ما را به آن دوران ذلت و خواری و بردگی دعوت می‌کنید؟.

خطیب جمله اردبیل ادامه داد: خصوصیت ششم اینکه از عفت و حیا باید خداحافظی کرد و همانگونه که با دستور آمریکا جشن‌های ۲۵۰۰ ساله در شیراز در تخت جمشید برگزار می‌شد و آن چنان بی‌عفتی می‌کردند که شیراز به هم ریخت و شاه با صراحت گفت چادر کفن سیاهی است که زیبایی‌های پنهان را آشکار نمی‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: خصوصیت هفتم اینکه باید برای کشورهای دیگر از ما بیگاری بکشند و آمریکا گاه به شاه می‌گفت تا به ظفار سرباز و سلاح بفرستد و گاه می‌گفت به ویتنام هواپیما بفرستد و شاه بعد از سقوط افشاء کرد که من بدبخت حتی خلبان هواپیماها را هم دادم ولی مرا مثل تفاله بیرون انداختند.

وی در تشریح خصوصیت هشتم ابراز کرد: تمام دانش هسته‌ای باید دفن شود و یادمان باشد که شاه از آمریکا دانش هسته‌ای خواست و آمریکا نداد و نیروگاه هسته‌ای خواست و باز نداد و ناچار مجبور شد از آلمانی‌ها بگیرد و بنابراین پایه نیروگاه اتمی بوشهر از آلمانی‌هاست و آمریکا معتقد بود دانش هسته‌ای در منطقه باید فقط در اختیار اسرائیل باشد تا امنیت اسرائیل حفظ شود.

وی تصریح کرد: ایران وقتی دست آمریکا بیفتد یعنی افتاده دست اسرائیل؛ این رژیم اخیراً گفته ایران را دیگر نمی‌توان از سلاح هسته‌ای محروم کرد، چون ایران دانش آن را پیدا کرده و بعد از خروج ترامپ از برجام سوء استفاده و مواد غنی شده لازم را تولید کرده است و معنای این سخن این است که اگر پای اسرائیل به ایران برسد ، تمام دانشمندان هسته‌ای ما ترور می شوند.

امام جمعه اردبیل در تشریح خدمات نظام اسلامی گفت: کاری که جمهوری اسلامی در ۴۰ سال کرده، ده هزار یکم آن را آمریکا در مدت ۳۵ سال نکرده است و ایران در بنیه دفاعی محشر کرده، در بنیه علمی غوغا کرده، در حاکمیت ملی سنگ تمام گذاشته و مردم به راحتی رئیس مجلس خبرگان را عوض می‌کنند ، جناح ها را در سکان‌داری اجرایی کشور جابجا می‌کنند و در استقلال کارستان کرده، در گازرسانی آبرسانی، برق‌رسانی، سدها، جاده‌ها و مهار آب‌ها رکوردشکنی کرده است.

وی افزود: ایران در حفظ غرور ملی و احیای جایگاه جهانی طوفان کرده و در سلول‌های بنیادین، در توان هسته‌ای ، در نانو تکنولوژی، در صنعت موشک سازی ، در صنعت کشتی سازی ، در صنعت زیردریایی، در صنعت بسیار حساس پهبادی، در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ، در ارسال ماهواره به فضا، در هوافضا در همه اینها کشور را احیاء کرده است.

وی با بیان اینکه در شعارهای سفارشی این روزها دو شعار دردناک شنیده شد، عنوان کرد: اول شعار برگرداندن ایران به دوران تجزیه است و ایران عزیز را ما اردبیلی‌ها با دست شاه اسماعیل یکپارچه کرده و احیاء کرده ایم و لذا ما آذری‌ها مخصوصا ما اردبیلی‌ها از همه بیشتر برای دفاع از ایران عزیز آماده هستیم و همان‌گونه است که محیط طباطبایی می گوید اگر اردبیل نبود ایران نبود و آقای سیستانی سه بار گفت اگر اردبیل نبود ایران نبود.

خطیب جمعه اردبیل افزود: شعار دوم، هتاکی به رهبر ماست (گریه خطیب و شعار حماسی حضار) رهبری که دنیا نظیرش را ندیده و نخواهد دید و آرمانی‌ترین رهبری که دنیا به خودش دیده است حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است و من به رهبر انقلاب که دو نفری در سالن امام رضا تنها بودیم به محضر ایشان یک جمله عرض کردم و گفتم آقا جانم به استاد خودم آقای پهلوانی مدام می‌گفتم جان و عمر من فدای شما و ایشان مرا نهی می‌کرد و می گفت این دعا را نکن چون یکی از شاگردان من این دعا را کرد و جان خود را از دست داد سپس اضافه کردم آقاجان با علم به حقیقتی که آقای پهلوانی گفته می‌گویم آقاجان عمر من و جان من فدای جان و عمر شما باد؛ در این خصوص به دشمنان هم می گویم که "الامام کالنجم لا تناله ایدی المتوهمین".

وی در پایان ضمن قدردانی از مرزبانی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی تصریح کرد: از مرزبانی این استان‌ها تشکر می‌کنم که دو خودرو در خداآفرین و اصلاندوز را متوقف کردند و راننده هر دو غیربومی و ماشین آنها پر از تی ان تی و سلاح‌های حساس بوده است و ما در کنار سفره ای نشسته‌ایم که امنیت آن را شما درست کرده‌اید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید