واکنش اردن به اقدام احتمالی انگلیس درباره قدس

کدخبر: ۵۲۳۴۰۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه اردن در پیامی هشدارآمیز درباره اقدام احتمالی انگلیس برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی گفت: هنوز تصمیم رسمی در این خصوص صادر نشده است، قدس شرقی پایتخت کشور فلسطین است و ما درباره هر گونه اقدامی از این قبیل هشدار می‌دهیم.
واکنش اردن به اقدام احتمالی انگلیس درباره قدس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در کنفرانس خبری مشترک با «آن لینده» همتای سوئدی و «فیلیپ لازارینی» کمیسر ارشد آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در نیویورک، به اقدام احتمالی انگلیس درباره قدس واکنش نشان داد.

الصفدی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اعلامیه دفتر «لیز تراس» نخست‌ وزیر انگلیس مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، گفت: «هنوز تصمیم رسمی در این خصوص صادر نشده است، قدس شرقی پایتخت کشور فلسطین است و ما درباره هر گونه اقدامی از این قبیل هشدار می‌دهیم».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزیر خارجه اردن همچنین گفت: «انتقال سفارت انگلیس در صورت اعلام رسمی - البته هنور رخ نداده است- به منزله یک اقدام منفی خواهد بود که راه‌حل دو دولتی اسرائیلی و فلسطینی را به خطر می‌اندازد».

همچنین وزیر خارجه سوئد گفت که نشست امروز بیانگر همبستگی با ملت فلسطین و آنروا که نقش محوری و سرنوشت‌سازی برای برقراری ثبات در منطقه ایفا می‌کند، بود.

وی تصریح کرد که مسئولیت تداوم فعالیت آنروا بر عهده جامعه جهانی است و ادامه بحران مالی این آژانس با وضعیت کنونی غیرممکن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید