اولین اظهارات ابراهیم رئیسی پس از بازگشت از نیویورک

کدخبر: ۵۲۳۴۲۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهور کشورمان پس از بازگشت از سفر به آمریکا گفت: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا صدای ملت ایران در سفر به نیویورک شنیده نشود؛ اما آنان به خواست خود نرسیدند.
اولین اظهارات ابراهیم رئیسی پس از بازگشت از نیویورک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری بعد از بازگشت از سفر به آمریکا گفت: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا صدای ملت ایران در سفر به نیویورک شنیده نشود، اما صدای ملت ایران صدای رفع همه تحریم‌ها و دوری از ظلم و نگاه به انسان‌ها است و دشمنان به خواست خود نرسیدند.

وی با اشاره به راهپیمایی امروز مردم در سراسر کشور گفت: حضور پرشور مردم و عظمت و اقتداری که امروز مردم با حضور خود آفریدند نقشه‌های دشمنان را شکست داد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دیدارهای خود در نیویورک گفت: در نشست عمومی سازمان ملل فرصتی بود تا دیدگاه‌های جمهوری اسلامی را تبیین کنیم، در این دیدارها اجتناب از یک جانبه‌گرایی، اجتناب از استانداردهای دوگانه، در موضوع تروریسم، حقوق بشر و موضوع هسته‌ای مورد تاکید قرار دادیم و به نگاه‌های دو گانه ای که در غرب وجود دارد اعتراض کردیم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به رغبت کشورهای مختلف برای همکاری با ایران، افزود: تمایل برای گسترش همکاری سیاسی و اقتصادی با ایران در سطح منطقه و جهان وجود دارد و امروز همگان برجایگاه ایران برای حل مشکلات منطقه و جهان تاکید دارند.

وی تاکید کرد: زمینه کار و تلاش برای مسئولین بسیار فراهم است و امروز رغبت و زمینه کار تجاری با ایران بسیار بالاست.

رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار خود با دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: در دیدار با آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بر اهمیت جایگاه این سازمان در نقش دادن به ملت‌ها برای حل مسائل خود و جلوگیری از دخالت بیگانگان در امور داخلی آنها تاکید کردم و گفتم سازمان ملل باید به معنی واقعی سازمان ملت‌ها باشد نه سازمان قدرت‌ها.

وی ادامه داد: ما معتقدیم مشکلات یمن، افغانستان و اوکراین با گفتگو قابل حل است و نیازی به دخالت دیگران نیست.

امروز جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل منطقه جایگاه بسیار بالایی است، در نشست عمومی سازمان ملل به این نکته اشاره کردیم که سازمان ملل، سازمان ملت‌ها باشد نه سازمان نفوذ قدرت‌های بزرگ و این نکته را صریحاً به دبیرکل سازمان ملل نیز گفتم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید