ارتش اوکراین یک بیانیه صادر کرد

کدخبر: ۵۲۴۰۱۱
اقتصادنیوز: ستادکل ارتش اوکراین طی یک بیانیه‌ای اعلام کرد از آغاز جنگ با روسیه، ۵۶ هزار و ۷۰۰ سرباز روسی کشته شده‌اند؛ این در حالیست که مسکو تاکنون این آمارهای ادعایی ارتش اوکراین را تأیید نکرده است.
ارتش اوکراین یک بیانیه صادر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ستادکل ارتش اوکراین امروز دوشنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ نظامی روس کشته و ۴ فروند جنگنده روسیه نیز در مناطق مختلف اوکراین سرنگون شدند.

حمله شدید پهپادی روسیه به اوکراین

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، بر اساس این ادعا، از ۲۴ فوریه تا ۲۴ سپتامبر ۵۶ هزار و ۷۰۰ نظامی روسیه کشته و ۲۵۹ فروند جنگنده، ۲۲۰ فروند بالگرد، ۲۲۷۵ فروند تانک، ۴ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی زرهی، ۱۳۶۸ توپ، ۳۲۸ راکت انداز و ۱۷۱ پدافند هوایی ارتش روسیه نیز منهدم شده است.

به ادعای کی یف، همچنین ۳ هزار و ۷۰۱ دستگاه خودرو، ۱۵ فروند کشتی جنگی سبک و قایق تندرو و ۹۶۶ فروند پهپاد متعلق به نیروهای روسیه نیز توسط ارتش اوکراین منهدم شده است.

این در حالیست که روسیه تا کنون آمارهای ادعا شده از سوی ارتش اوکراین را تأیید نکرده است.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

روسیه پیشتر نیز بارها اعلام کرده است که در صورت پایبندی کی یف به شروط قانونی مسکو در خصوص تضمین امنیت این کشور، عملیات ویژه نظامی را متوقف خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید