بیانیه بی نام و نشان نمایندگان مجلس در خصوص اعتراضات اخیر کشور

کدخبر: ۵۲۴۲۷۳
​اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش دارند با بهره‌گیری از ظرفیت قانون‌گذاری، همچنین همفکری با نخبگان و بهره‌گیری از معارف اصیل اسلامی، زمینه بروز هنجارشکنی اخلاقی و اباحه‌گری را از بین برده و فضای مناسب فرهنگی و اجتماعی را برای ملت ایران فراهم نمایند.
بیانیه بی نام و نشان نمایندگان مجلس در خصوص اعتراضات اخیر کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکومیت ناامنی‌های اخیر و هتک حرمت به مقدسات، بر اهتمام مجلس برای پیگیری پرونده مرحوم «مهسا امینی» تاکید کردند.

پیگیر مطالبات مردم در مورد مهسا امینی هستیم

امضاءکنندگان این بیانیه همچنین تاکید کردند که درگذشت خانم «مهسا امینی» و متعاقب آن مطالبات قانونی و مدنی هموطنان در راستای روشن شدن ابعاد موضوع از همان روزهای اول مورد اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و با استفاده از ابزارهای نظارتی، پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده و ادامه خواهند داد و نتیجه را به استحضار مردم ایران خواهند رساند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر امت رسول‌الله در سراسر ایران این قرارگاه حسین بن علی (ع)، یکپارچه مدافع حرم گردید و گرگ‌های به کمین نشسته، ساده اندیش و خوش باور را ناامید ساخت.

آری؛ شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی چه زیبا فرمود: «جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص)....».

تاریخ ایران گواهی می‌دهد که در مقاطع مختلف همگان در برابر آزمون‌های سخت و سرنوشت ساز قرار گرفته‌اند و همواره این مردمِ دلبسته به قرآن، مکتب رسول‌الله (ص) و اهل بیت (ع) بوده‌اند که پیروز و سربلند از آن خارج شده‌اند. همان مردمی که خمینی کبیر (ره) آنان را برتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله (ص) و کوفه عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی (ع) توصیف نمود. خداوندا سپاس بیکران برای این نعمت. اما بدا به حال آن خواصِ چشم دوخته به زرق و برق دنیا و فریب خورده که با تکیه بر شهرتِ برساخته از بیت‎‌المال و الطاف مردم، با ژستِ دروغین همراهی با مردم، تحریم کنندگان ملت ایران را دلشاد می‌نمایند.

ما نمایندگان ملت شریف ایران ضمن محکوم کردن آشوب و ناامنی، همچنین هتک حرمت مقدسات از جمله قرآن کریم، پرچم ایران و سایر نمادهای دینی و مذهبی در برخی شهرها، موارد ذیل را اعلام می‌نمائیم:

۱) درگذشت خانم مهسا امینی و متعاقب آن مطالبات قانونی و مدنی هموطنان در راستای روشن شدن ابعاد موضوع از همان روزهای اول مورد اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و با استفاده از ابزارهای نظارتی، پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده و ادامه خواهند داد و نتیجه را به استحضار مردم شریف خواهند رساند.

۲) سو استفاه عده‌ای خارج از صف معترضان که با مصادره مطالبات مدنی مردم به نفع خود و به آشوب کشیدن جامعه، ایجاد ناامنی، آسیب به اموال عمومی و توهین به مقدسات مردم از جمله حجاب بانوان و … مشاهده گردید؛ از طرف نمایندگان مردم محکوم گردیده و مجاهدت‌های فراجا در حوزه‌های مختلف مأموریتی برای دفاع از مردم مورد ستایش و قدردانی است. همچنین شهادت حافظان امنیت در چند استان و جان باختن تعدادی از هموطنان به دست آشوب‌گران لکه سیاهی در کارنامه ایشان است.

۳) نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش دارند با بهره‌گیری از ظرفیت قانون‌گذاری، همچنین همفکری با نخبگان و بهره‌گیری از معارف اصیل اسلامی، زمینه بروز هنجارشکنی اخلاقی و اباحه‌گری را از بین برده و فضای مناسب فرهنگی و اجتماعی را برای ملت ایران فراهم نمایند.

۴) بی‌شک امور فرهنگی در بستر زمان، با شکل‌گیری گفتگو و تعامل سازنده بین مردم، نخبگان و مسئولین با بهره‌گیری از رسانه‌ها قابل طرح و اصلاح است. اکنون که مردم خصوصاً نسل جوان برآمده از انقلاب اسلامی مورد هجمه شبانه روزی و مستمر دشمنان اسلام و ایران برای دست کشیدن از ارزش‌های دینی و انقلابی هستند لازم است نهادهای مسئول در این زمینه خصوصاً آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه ملی، نهادهای فرهنگی و… بصورت جدی و تخصصی وارد شده، ضمن احصاء آسیب‌ها و تهدیدات با تدابیر لازم به حل مسائل فرهنگی و اجتماعی همت نمایند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تمام توان خود را در این راستا به کار خواهند گرفت.

۵) هتک حرمت مقدسات مانند به آتش کشیدن مسجد، پرچم ایران و اهل بیت (ع)، چهره واقعی استکبار را در پشت صحنه اغتشاشات نمایان کرد و برجسته سازی مخالفت با حکم شرعی حجاب آن را متفاوت از قبل نمود و بار دیگر تقابل دوگانه‎ «اسلام و استکبار» به عنوان پدیده‌ برجسته‌ جهان معاصر کاملاً مشهود شد. اکنون همه باید هوشیار بوده و نقش خود را در این جبهه جدید برای مقابله با استکبار به موقع و صحیح ایفا نماییم.

۶) با توجه به تعرض آشوبگران به اموال عمومی، جان مردم و امنیت جامعه، ما به عنوان نمایندگان ملت از دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضائی، احقاق حقوق مردم را مطالبه، خواستار تعقیب و مجازات محرکین، آمرین و عاملین این حوادث هستیم.

۷) خدمتگزاران ملت در مجلس انقلابی خود را قدردان حضور حماسی مردم در اجتماع امت رسول‌الله می‌دانند. بی شک سوم مهر ۱۴۰۱ در تاریخ ایران در کنار یوم‌الله ۹ دی ۱۳۸۸ خواهد درخشید و آسمان جمهوری اسلامی را درخشان‌تر نموده است. لذا بیش از پیش در راه‌حل مشکلات و بهبود وضعیت تلاش خواهیم کرد.

اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و با استفاده از ابزارهای نظارتی، پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده و ادامه خواهند داد و نتیجه را به استحضار مردم شریف خواهند رساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید