خانواده مهسا امینی به مجلس می‌روند

کدخبر: ۵۲۴۳۵۷
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس یازدهم از دعوت از خانواده امینی برای حضور در این کمیسیون خبر داد.
خانواده مهسا امینی به مجلس می‌روند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جمهوریت، محمدصالح جوکار، رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس یازدهم  درباره تدوین گزارشی درباره فوت مهسا امینی در این کمیسیون گفت: کمیته تحقیق در ارتباط با این موضوع ذیل کمیسیون شوراها تشکیل شده است و کار بررسی در حال انجام است.

 مهمترین بخش های این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

* آنچه تا به امروز برای کمیسیون محرز شده بر اساس معاینه اولیه از جسد بوده و ما کماکان منتظر گزارش پاتولوژی از پزشکی قاونی برای تکمیل و ارائه گزارش هستیم.

 

*هنوز گزارش پزشکی قانونی تکمیل نشده و منتظر دریافت گزارش نهایی پزشکی قانونی پس از روشن شدن نتایج آزمایش سم شناسی و پاتولوژی هستیم، به محض دریافت این گزارش همراه با دیگر مستندات گزارش نهایی را تدوین می کنیم.

*هیچ نشانه‌ای دال بر ضرب و شتم وجود نداشت، کمیسیون گزارش معایناتی که بلافاصله بعد از فوت انجام شده بود را از پزشکی قانونی به صورت نوار ضبط شده گرفت، باید آزمایش سم شناسی و پاتولوژی نیز نتایجش برسد تا پزشکی قانونی گزارش خود را کامل و برای ما ارسال کند، بعد از آن کمیته نیز گزارش خود را نهایی و به صح مجلس ارائه می دهد.

*به صورت کلی معاینه‌ای از جسد صورت گرفته و بررسی ها فاقد هر گونه علامت و نشانه مبنی ضرب و شتم و خون مردگی در هر گدام از اعضا بدن است.این مساله به صورت قانونی اعلام کردند و فیلم و گزارش ها نیز در  جلسات کمیسیون پخش، ثبت و ضبط شد.

*{درباره برخی گلایه ها از روند کار این کمیسیون و کمیته تحقیق مبنی بر این که در جریان تدوین گزارش تحقیقی با خانواده مهسا امینی صحبت نشده است}: از ابتدای امر این برنامه در دستورکار کمیسیون و کمیته تحقیق وجود داشت اما به این علت که خانواده امینی  درگیر برگزاری مراسم بودند ، ما صبر کردیم و در نخستین هفته بعد از تعطیلات مجلس از خانواده ایشان برای حضور در مجلس و استماع صحبت‌هایشان دعوت می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید