امام جمعه اصفهان:

دشمن توان دیدن عرض اندام ایران در جامعه جهانی را ندارد

کدخبر: ۵۲۴۶۲۳
اقتصادنیوز: خطیب جمعه این هفته اصفهان با اشاره به اینکه دشمن توان دیدن عرض اندام ایران در جامعه جهانی را ندارد، گفت: تحریم‌های اقتصادی کوچک‌ترین فعالیت دشمن است، بنابراین باید توجه داشته باشیم که دشمن در این جنگ موفق نشود و استقامت مردم می‌تواند آنها را مأیوس کند.
دشمن توان دیدن عرض اندام ایران در جامعه جهانی را ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، حجت الاسلام میردامادی با اشاره به اینکه دشمن توان دیدن عرض اندام ایران در جامعه جهانی را ندارد، گفت: در اولین گام جنگ هشت ساله را راه‌اندازی کرد که نتیجه‌ای جز ذلت برای آنها به همراه نداشت.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: پیشنهاد رئیس جمهور در زمینه راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی بسیار خوب است و ضروری است که این امر در مساجد و دانشگاه‌ها محقق شود.

حجت الاسلام سیدمجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه زیبایی حیوان به برهنگی و زیبایی انسان به لباس و پوشش است، اظهار داشت: در حالی که لباس زینت و ویژه انسان است، حیا نیز از شاخه‌های تقوا است و انسان باید هر دو را داشته باشد.

وی در ادامه ضمن تبریک دهه وقف با بیان اینکه مسئولیت در اوقاف بسیار سنگین است، اظهار داشت: باید توجه داشت بهترین باقیات و صالحات وقف است، بر اساس فرموده پیامبر اکرم (ص) علم، فرزند صالح و صدقه جاریه ماندگارترین چیزهایی است که از انسان به یادگار می‌ماند و بهترین صدقه جاریه وقف است.

 

لزوم توجه به کارایی نیات وقف در جامعه

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: برخی از موقوفات با نیاتی وقف شده است که همیشه ماندگار می‌ماند و باید نسبت به نیت موقوفات و کارایی آن در جامعه توجه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آتش زدن قرآن در اغتشاشات اخیر کشور ابراز داشت: کسانی که قرآن را آتش زده‌اند، خود را آتش زده‌اند، قرآن جز به صلاح انسان چیزی نمی‌گوید، قرآن زحمت، شفا و نجات است، خداوند قرآن را به عنوان کتاب زندگی برای ما فرستاده است.

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه ما از هر شرکتی وسیله‌ای می‌خریم برای ما دفترچه راهنمایی نیز گذاشته‌اند، خداوند نیز ما را آفریده و در قرآن اساسنامه زندگی را اعلام کرده است، ادامه داد: قرآن کتاب تشریع است و خلقت ما خلقت تکریم است و اینها باید با هم باشد، اگر این دو از هم جدا شوند مشکل جدی ایجاد می‌شود، ۱۴۰۰ سال از نزول قرآن می‌گذرد و هر روز عزت قرآن بیشتر می‌شود و در آینده دنیا مجبور است در برابر قرآن زانو بزند چرا که قرآن کتاب فطرت است.

 

سرعت پیشرفت اسلام دشمنان را نگران کرده است

وی گفت: دشمنی‌های استکبار جهانی با ما بخاطر سلاح هسته‌ای نیست، آنها از پیشرفت اسلام می‌ترسند چرا که سرعت پیشرفت اسلام به اندازه‌ای است که در آینده نزدیک به روزگار نکبت بار دشمنان خاتمه می‌دهد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه قرآن کتاب عقل، منطق و فلسفه است، گفت: قرآن کتابی است که هیچ‌گونه کجی و خلاف در آن نیست، رحمت است و مستکبران جهان این کتاب را مانع ظلم و استکبار در جهان می‌دانند و مطمئن باشید آینده، آینده اسلام و برافراشته شدن پرچم اسلام است.

وی گفت: حمایت از نیروی قهرمان نظامی و انتظامی که ضامن امنیت کشور و نابودی استکبار جهانی است، امری ضروری است و همه باید حامی این نیروها باشیم.

 

برخی نگران شرایط اقتصادی و تورم در کشور هستند

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه برخی نگران شرایط اقتصادی، تورم و وضعیت معیشت هستند، گفت: برخی افراد پنج میلیون تومان حقوق دارند، سه میلیون تومان اجاره خانه می‌دهند، هر روز شاهد بی انصافی در اجاره بها هستیم و از این رو طبیعی است که مردم خسته شوند.

وی افزود: رئیس جمهوری دو شب گذشته در مصاحبه تلویزیونی پیشنهاد دادند که کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، مساجد و دیگر مکان‌های عمومی برگزار شود، ادامه داد: این امر نه تنها به ضرر حکومت نیست بلکه به نفع حکومت است و این سنت پیامبر است که به همه فرصت دهند که عیب‌ها را بگویند و مردم گفتمان داشته باشند تا دولت در راه علاج و نجات مردم بکوشد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم باید در امنیت کامل در کرسی‌های آزاداندیشی شرکت کرده و نظرات خود را اعلام کنند.

 

مقاومت مردم، ایران را در جنگ نرم پیروز می‌کند

وی با اشاره به اینکه دشمن توان دیدن عرض اندام ایران در جامعه جهانی را ندارد، گفت: در اولین گام جنگ هشت ساله را راه‌اندازی کرد که نتیجه‌ای جز ذلت برای آنها به همراه نداشت.

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه دشمن امروز جنگ نرم را در دستور کار قرار داده است، ابراز داشت: تحریم‌های اقتصادی کوچک‌ترین فعالیت دشمن است، بنابراین باید توجه داشته باشیم که دشمن در این جنگ موفق نشود و استقامت مردم می‌تواند آنها را مأیوس کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید