فوری/حمله سایبری به وب‌سایت سرویس اطلاعات داخلی انگلیس

کدخبر: ۵۲۴۶۳۳
اقتصادنیوز: بنابر اعلام برخی منابع خبری، وب‌سایت سرویس اطلاعات داخلی انگلیس از دسترس خارج شد.
فوری/حمله سایبری به وب‌سایت سرویس اطلاعات داخلی انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وب‌سایت سازمان اطلاعات داخلی انگلیس، ام‌آی۵ در پی حمله سایبری از دسترس خارج شد.

رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی گزارش داد، وب‌سایت ام‌آی‌۵ در پی وقوع یک «حمله محروم‌سازی از سرویس» (DDoS) برای مدت کوتاهی از دسترس خارج شده است. این رسانه اشاره‌ای به نام گروهی به عنوان مسئول این حمله نکرده و مشخص نیست که آیا عاملان حمله شناسایی شده‌اند یا خیر.

این نخستین بار نیست که زیرساخت‌های امنیتی انگلیس هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۰۹، گروهی به نام «تیم الایت» با نفوذ به وب‌سایت ام‌آی‌۵ توانست به اطلاعاتی از هویت بازدیدکنندگان از این سایت دسترسی پیدا کند.

با آنکه این عیب به سرعت رفع شد اما وقوع آن حمله باعث ایجاد هراس‌هایی در لندن شد که ممکن است اسامی برخی از مأموران مخفی سرویس جاسوسی انگلیس یا سایر مخبران آن برای شهروندان عادی لو رفته باشد.

وب‌سایت سرویس جاسوسی داخلی انگلیس سال ۲۰۱۲ هم در نتیجه نحوه رفتار دولت انگلیس با «جولیان آسانژ»، موسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس مورد حمله قرار گرفت و هک شد.

روزنامه ایندیپندنت نفوذ امروز به وب‌سایت ام‌آی‌۵ را به هکرهای طرفدار روسیه نسبت داده و نوشته گروهی به نام «Anonymus Russia» عامل آن بوده است.

ایندیپندنت به نقل از یک منبع در سرویس جاسوسی داخلی انگلیس ادعا کرده که این حمله اثری بر فعالیت‌های این سازمان نداشته و هکرها به هیچ اطلاعات مهمی دسترسی پیدا نکرده‌اند.

ام‌آی‌۵ سرویس جاسوسی داخلی انگلیس است و وظایفش را محافظت از شهروندان این کشور در برابر تهدیدهای امنیت ملی از جمله دولت‌های خارجی متخاصم و جاسوسی عنوان کرده است.

گروه «Anonymus Russia» در پیامی در تلگرام گفته که یک حمله محروم‌سازی از سرویس علیه این نهادانگلیسی انجام داده است. این روش، یک تکنیک برای از کار انداختن سرورها از طریق هجوم مقادیر زیادی ترافیک اینترنتی است.

این اقدام در شرایطی انجام شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز پنجشنبه فرمانی را برای الحاق چهار منطقه اوکراین به خاک روسیه امضا کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید