انتقاد تندوتیز مدودف از اظهارات دبیر کل ناتو درباره جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۲۴۶۵۹
اقتصادنیوز: معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه، سخنان دبیر کل ناتو مبنی‌بر اینکه اوکراین در صورت توقف خصومت ها به‌عنوان یک کشور مستقل وجود نخواهد داشت، بدبینانه دانست.
انتقاد تندوتیز مدودف از اظهارات دبیر کل ناتو درباره جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه، سخنان ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) مبنی بر اینکه اوکراین نیازی به توقف خصومت ها ندارد، بدبینانه دانست.

خبرگزاری تاس گزارش داد، مدودف روز جمعه در کانال تلگرامی خود نوشت: "استولتنبرگ: اگر اوکراین جنگ را متوقف کند، به عنوان یک دولت ناپدید می شود. چه پسر بدبین است - بالاخره اگر متوقف نشود، بخش قابل توجهی از اوکراینی ها ناپدید خواهند شد."

استولتنبرگ روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل بیانیه‌ای مبنی بر اینکه اوکراین در صورت توقف خصومت ها به‌عنوان یک کشور مستقل وجود نخواهد داشت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با امضای فرمان های به رسمیت شناختن استقلال خرسون و زاپروژیا که از اوکراین جداشده اند، راه را برای پیوستن رسمی این مناطق به روسیه هموار کرد.

این فرمان ها که توسط کرملین منتشر شده، آمده است که پوتین این مناطق را به عنوان سرزمین های مستقل به رسمیت شناخته که گام میانی مورد نیاز پیش از اجرای کامل برنامه های روز جمعه برای اعلان رسمی پیوستن آنها به روسیه به شمار می رود.

همه پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر(یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید