حمله روزنامه دولت به یک چهره اصولگرا

کدخبر: ۵۲۵۰۹۶
اقتصادنیوز: روزنامه دولتی ایران به سعید زیباکلام، چهره سیاسی اصولگرا حمله کرد.
حمله روزنامه دولت به یک چهره اصولگرا

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه ایران نوشت: سعید زیباکلام، استاد بازنشسته دانشگاه تهران در یادداشتی تلگرامی که نشان‌دهنده برداشت‌های غیردقیق و دور از واقعیت او از سخنان رئیس جمهور است، تلاش کرد مفهوم اعتراض در دیدگاه رئیس جمهور را زیر سؤال ببرد. 

زیباکلام در این یادداشت تلگرامی با انتخاب گزیده‌ای نارسا از گفت‌و‌گوی تلویزیونی اخیر رئیس جمهور با مردم، از اظهارات رئیس جمهور این طور برداشت کرده که «از نظر آقای رئیس‌جمهور، بستر اعتراض همان دانشگاه و حوزه و مراکز فرهنگی و علمی است. اما ایشان مدعی‌اند که از قانون اساسی الهام گرفته‌اند که کرسی‌های آزاداندیشی محل شنیدن اعتراضات است.»

وی سپس براساس همین تکه از صحبت‌های رئیس جمهور، نتیجه گرفته که آیت‌الله رئیسی سایر بسترهای اعتراضی را نادیده گرفته یا اینکه اساساً اصل 27 قانون اساسی را بالکل منتفی و بلاموضوع کرده است. این داوری‌های یکسویه بر این اساس صورت گرفته است که اساساً این استاد پیشین فلسفه علم، اولاً گفت‌و‌گوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم را ندیده و احیاناً در مراجعه به خبر، همه متن را ندیده است؛ زیرا در این صورت باید حتماً می‌دید که آیت‌الله رئیسی نه تنها حق اعتراض و نقد را تأیید کرد، بلکه بر تعیین مراکز اعتراض در استان‌ها و حتی مراکز اجرایی هم تأکید کرد.

اکنون این سؤال مطرح است که این استاد پیشین دانشگاه، چگونه بدون مراجعه به اصل و متن خبر، دست به داوری زده و براساس داوری‌های خود، تحلیل‌هایی را نیز برای مخاطبان آگاه خود منتشر می‌کند؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید