توصیه مهم روزنامه اطلاعات درباره اعتراضات/ گره‌ای که به انگشت گشوده می‌شود نباید با دندان باز کرد

کدخبر: ۵۲۵۱۳۵
در سه هفته اخیر ما شاهد وضعی هستیم که اگر مردم را از ماوقع آن مطلع نکنیم به قطع و یقین زیان می‌کنیم و زمینه‌های شایعه و بزرگ‌نمائی و تخریب اعتماد عمومی و رشد نیروهای فرصت‌طلبی را که در کمین باور مردم نشسته‌اند فراهم می‌آوریم.
توصیه مهم روزنامه اطلاعات درباره اعتراضات/ گره‌ای که به انگشت گشوده می‌شود نباید با دندان باز کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه اطلاعات، اگر وضعی در کشور در حال شکل گرفتن باشد که به اعتماد مردم به انقلاب و نظام ضربه بزند و یا دل‌سردی نیروهای جوان جامعه را فراهم آورد بسیار طبیعی است که دل‌سوختگانی که عمری را بر سر انقلاب و استحکام نظام گذاشته‌اند از حکومت بخواهند که با بلوغ بیشتر اوضاع را مدیریت کند.

طعنه معنادار مسیح مهاجری به مولوی عبدالحمید/ همبستگی با گروه تروریستی اظهر من ‌الشمس است

در سه هفته اخیر ما شاهد وضعی هستیم که اگر مردم را از ماوقع آن مطلع نکنیم به قطع و یقین زیان می‌کنیم و زمینه‌های شایعه و بزرگ‌نمائی و تخریب اعتماد عمومی و رشد نیروهای فرصت‌طلبی را که در کمین باور مردم نشسته‌اند فراهم می‌آوریم. نباید مسئولان به گونه‌ای وانمود کنند که همه چیز خوب است و وضع آرام است و کارگزاران نظام همه چیز را با سرانگشت تدبیر دارند حل می‌کنند. به ندای رئیس جمهور گوش فرا دهیم، مردم را به بازی نگیریم، از رأی و نظر نخبگان شخصیت‌های مراجع در جهت حل معضلات بهره‌گیری کنیم.

آقای رئیسی! آنها که اکنون در خیابانند، در همین نظام آموزش دیده‌اند/ یک نقد دقیق از سند 2030 منتشر کنید

آشوب‌طلبان می‌خواهند هر روز فضای کشور را امنیتی کنند و نیروهای حافظ امنیت را به کوچه و خیابان بکشند و در مقابل مردم قرار دهند و آنها را خسته کنند. اگر به شور و هیجان هزاران دختر و پسر جوان را، که مطالبات خود را بیان می‌کنند، طبیعی و حق قانونی آنها بدانیم هیچ تردیدی وجود ندارد که عده کثیری در خارج و عوامل آنها در داخل در اغتنام فرصت نشسته‌اند تا آب را گل‌آلود کنند.

مقابله نیروهای حفظ امنیت با مردم در هر کشوری رخ می‌دهد و اساساً وظیفه اصلی نیروهای انتظامی در کشور برای به میدان آمدن در روز مبادا جهت جلوگیری از اغتشاش و ناامن کردن جامعه است. اما نباید به گونه‌ای عمل شود که جان این نیروها نیز در خطر افتد و هر روز عده‌ای بی‌گناه یا ناآگاه نیز قربانی ندانم‌کاری‌ها شوند.

از قدیم‌الایام بزرگان اخلاق و تدبیر مدن گفته‌اند گره‌ای که به انگشت گشوده می‌شود نباید با دندان باز کرد. مردم که صاحبان انقلاب هستند از دو قطبی و چند قطبی کردن نیروهای جوان کشور در جامعه و دانشگاه و کوچه و بازار تبری می‌جویند.

اگرچه با اتکا به نیروی عظیم ملت می‌توان هر گره‌ای را گشود و هر مانعی را برداشت با این حال کشور ما در آوردگاه جهانی باید نیروهایش را صرف سازندگی کند.

باید آنها را آموزش دهد که با فن‌آوری روز خود را تجهیز کند، قطع اینترنت یکی از ضایعات بزرگ ملی برای کشور است زیرا صدها هزار جوان ما را بیکار می‌کند، نظام سلامت کشور را مختل می‌کند، تجارت خارجی را در مخاطره قرار می‌دهد و از همه بدتر چهره نامناسبی از کشور ما در جهان ترسیم می‌کند.

گره‌ای که با بی‌تدبیری در سه هفته اخیر در کشور پیدا شده با سرانگشت تدبیر قابل گشودن است. نگذاریم این گره کور شود و نیروهایی را که برای سازندگی و رونق تولید در کشور باید به کار گرفته شوند راهی کوچه و خیابان کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید