رایزنی بارزانی با نخست وزیر عراق درباره حملات مکرر به خاک این کشور

کدخبر: ۵۲۵۲۳۷
اقتصادنیوز: مصطفی الکاظمی و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق درباره عدم تهدید همسایگان از خاک این کشور با یکدیگر گفتگو کردند.
رایزنی بارزانی با نخست وزیر عراق درباره حملات مکرر به خاک این کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از میدل ایست نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز دوشنبه در جریان سفر به اربیل با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، دو طرف درباره اوضاع سیاسی عراق رایزنی و به اهمیت گفت و گوی ملی بین همه نیروهای سیاسی این کشور برای خروج از بن بست سیاسی که ثبات کشور را به خطر می اندازد و بر اوضاع عمومی تاثیر می گذارد و مانع ارائه خدمات به شهروندان می شود، تاکید کردند.

در این دیدار بر نقش فعالیت های سیاسی و اجتماعی در تسهیل تفاهم و کاهش سطح تنش و دور بودن از تحریک و اهمیت روی آوردن به گفتمان ملی مسئولانه برای عراق دموکراتیک فدرال که قانون اساسی و قانون جاری اولولیت داشته باشد، تاکید شد.

براساس این بیانیه، الکاظمی و بارزانی درباره چالش های امنیتی مختلف و اهمیت تداوم هماهنگی مشترک بغداد و اربیل برای بررسی شماری از پرونده‌ها و در صدر آن مبارزه با تروریسم و اینکه هیچ جای خاک عراق مکانی یا مامنی برای تهدید کشورهای همجوار نباشد، بحث و گفت وگو کردند.

به نوشته میدل ایست نیوز، دوطرف در این دیدار همچنین درباره آنچه در این بیانیه "حملات مکرر به خاک عراق" عنوان شد، بحث کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید