نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی کار:

زاهدی وفا گفت سرایدارم/ 3 هزار میلیارد پول دارد/ او اموال را به نام برادر بیمارش کرده

کدخبر: ۵۲۵۳۷۸
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ گفت: گزینه پیشنهادی وزارت کار با مجلس تعامل نداشته و اموال نجومی بسیار زیاد دارد.
زاهدی وفا گفت سرایدارم/ 3 هزار میلیارد پول دارد/  او اموال را به نام برادر بیمارش کرده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، فتح الله توسلی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بنده در همین ابتدا مخالفت خود را با زاهدی وفا اعلام می‌کنم.

نادران هشدار داد/ اگر زاهدی وفا فقیر بود، آن وقت صلاحیت داشت؟/ من به صلاحیت او شهادت می دهم /دعوای ارث و میراث چرا در مجلس بیان می شود؟

وی بیان کرد: بنده برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطالعه کردم، با وی نشست داشتم و بر اساس مطالعاتی که داشتیم باید بگویم که وی صلاحیت لازم را برای تصدی این وزارتخانه مهم ندارد.

تاجگردون را از مجلس منع کردیم برای ارث پدرش/ زاهدی وفا 24 قطعه زمین دارد/ او سابقه ایثارگری هم ندارد

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اموال بسیار زیادی به نام محمد هادی زاهدی وفا است که سوال بنده آن است که آیا این اموال برای خود او است یا خیر و به چه شکلی به دست آمده است. برای مثال وی هزار و ۸۵۰ متر باغ در دزاشیب دارد. چندین منزل ویلایی در کرج، شهرری و نیاوران دارد، خانه ویلایی ۴۰۰ متری در نیروی هوایی، باغ در کرج، آپارتمان مجلل در نیاوران و ویلای جنگلی دارد و باید در این باره توضیح دهد.

توسلی ادامه داد: بنده بررسی کردم و مجموع این اموال صد هزار میلیارد تومان است اما زاهدی وفا گفت که همه این اموال هزار میلیارد تومان است. از سوی دیگر او گفت که من سرایدارم!

وی افزود: اسناد نشان می‌دهد که وی همه این اموال را به نام برادر خود کرده است که برادر وی بیمار است و اسناد پزشکی آن هم موجود است. دو مورد از این اموال هم به نام پدر زاهدی وفا است. سال‌ها است که پرونده این اموال در دادگاه‌ها مطرح می‌شود و ورثه زاهدی وفا هم مدعی هستند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ گفت: بنده با شخصیت حقیقی زاهدی وفا کاری ندارم چرا که وی فرد خوبی است اما برنامه‌ها، عملکرد و اموال وی ابهامات و مشکلاتی دارد که به صلاح کشور نیست که چنین فردی وزیر کار شود.

توسلی گفت: زاهدی وفا حداقل ۳ هزار میلیارد تومان پول و اموال دیگر دارد و جالب است که هیچ یک از این اموال را در سامانه ثبت حقوق و دستمزد نیاورده است.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیری که می‌خواهد مشکلات کارگران، بازنشستگان و محرومان را پیگیری کند، باید از جنس خود آنان باشد اما زاهدی وفا از شاخص‌های محرومان دور است.

وی گفت: حدود ۴ ماه است که زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما در این مدت با مجلس هیچ گونه تعاملی نداشت و خودش را فراتر از مجلس می‌دانست. وی نه تنها در مجلس حضور پیدا نکرد بلکه فرصت گفتگو با نمایندگان در محل وزارتخانه را هم نمی‌داد.

توسلی گفت: زاهدی وفا یک هلدینگ به نام پیشگامان اقتصاد تأسیس کرده است و ما باید شستا، صندوق کشاورزان و وزارتخانه مهم کار را به فردی واگذار کنیم که صلاحیت لازم را داشته باشد و بتواند مشکلات آنان را مرتفع کند.

وزیر پیشنهادی کار، اهل تعامل نیست

همچنین مهر نوشت،

مهدی عسگری در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما باید در مجلس صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی و احراز کنیم و قطعاً میز وزارت مناسب هر فردی نیست.

وی افزود: شخصیت فردی و حقیقی محمد هادی زاهدی وفا برای همه ما قابل احترام است اما وی تعامل خوبی با مجلس در مدتی که سرپرست این وزارتخانه بود، نداشت و ما تجربه تلخ عدم تعامل برخی از وزرای دولت را داریم و نباید مجدداً این تجربه تکرار شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شبهاتی در مورد زاهدی وفا مطرح شد که بنده چیزی در این مورد نمی گویم اما حتی اگر در حد شبهه هم باشد، این حرف‌ها زیبنده وزیر دولت مردمی نیست.

عسگری تأکید کرد: باید صدای مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان شنیده شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند وزیری است که با آنان تعامل داشته باشد که زاهدی وفا این ویژگی را ندارد. در زمانی که زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود در جلسات کمیسیون‌های مجلس دعوت می‌شد اما حضور نمی‌یافت و هر زمان که نمایندگان به وزارتخانه می‌رفتند، فرصت ملاقات به آنان داده نمی‌شود.

وی با اشاره به این که برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضعیف است، خاطرنشان کرد: زاهدی وفا سه ماه سرپرست این وزارتخانه بود و همه امکانات در اختیارش بود اما نتوانست در این وزارتخانه کار خاصی انجام دهد و بنده مخالفت خود را برای تصدی وی به وزارت کار اعلام می‌کنم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید