اظهارات دادستان کل کشور درباره اعتراضات اخیر در ایران

کدخبر: ۵۲۵۷۲۷
منتظری با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: در همین حوادث تعدادی از این عزیزان به دست اراذل و اوباش و خائنین به ملت و مملکت به شهادت رسیدند و عده ای از آنها در این جریانات مصدوم و مجروح شدند و وظیفه همه ما این است که از زحمات این عزیزان قدردانی کنیم.
اظهارات دادستان کل کشور درباره اعتراضات اخیر در ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در بیست و دومین همایش دادستان‌های مراکز استان که صبح امروز در مجتمع شهید بهشتی تهران برگزار شد، گفت: آغاز ولایت و امامت حضرت بقیه الله اعظم را به محضر مقدس و ملکوتی و نورانی اش و به همه پیروان راستین امامت و ولایت و شما همکاران عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

توضیحات مهم سردار اشتری درباره فوت نیکا شاکرمی/ 1800 نفر از همکارانم مجروح شدند/ سلاح ما در میدان، ساچمه‌زن پلاستیکی است

وی افزود: خدا را شاکریم که به ما توفیق پیروی از خاندان عصمت و طهارت را عنایت فرموده است. ما در مقطعی از زمان قرار گرفته ایم که یک مقطع مشعشع در طول تاریخ اسلام است، لذا یک نائب خداجو و برحق امام منتظر در این دوره حرکتی را آغاز کرد و بسط یدی حاصل شد برای اینکه نظامی را مبتنی بر اسلام و قرآن در این کشور بنا نهاده شود، بنابراین این توفیق برای ما ایجاد شده که تحت زعامت و رهبری ولایت نائب عام آن حضرت، زمینه خدمت برای ما فراهم شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه فرصت خدمت به مردم فرصت بسیار بزرگی است، بیان کرد: خداوند به ما این فرصت را عنایت فرموده است و باید از این نعمت به خوبی و درستی به نفع خدمت به نظام اسلامی بهره برده شود.

منتظری با اشاره به وظایف و تکالیف قوه قضاییه بیان کرد: دفاع از حقوق عامه، گسترش عدل و احقاق حقوق و مقابله با ظلم و ظالم از جمله وظایف و تکالیف دستگاه قضا برشمرده می‌شود. لذا این مسئولیت‌ها، مسئولیت کمی نیست.

وی ادامه داد: همه مسئولان در نظام اسلامی اگر به وظایف و تکالیف خود عمل کنند همه ارزشمند هستند، اما این مسئولیت‌ها فرق می کند با مسئولیت فردی که در جایگاه قضا و عدالت نشسته است، لذا با این اختیاراتی که قانون به دستگاه قضایی داده است ما باید فرصت را غنیمت بشماریم و خالصانه برای رضای خدا و برای ادای وظیفه به مردم و احقاق حق کسانی که مورد ظلم قرار گرفتند، به ارائه خدمات بپردازیم و قدردان این نعمت باشیم.

دادستان کل کشور با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی و تبریک این هفته به پرسنل این سازمان بیان کرد: بنده از طرف خودم و همه همکاران به این نیروهای خدمتگزار همیشه در میدان تبریک و تهنیت عرض می کنم و از زحمات و تلاش‌های این عزیزان که ارتباط آنها با دستگاه قضایی یک ارتباط تنگاتنگ است، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: مسئولان نیروی انتظامی زحمات و گام‌های موثری را تحت زعامت فرماندهی کل قوا دارند و در ایجاد امنیت چه در مرزها و چه در شهرها جانفشانی می کنند و هزینه می دهند.

منتظری با اشاره به حوادث اخیر در کشور بیان کرد: در همین حوادث تعدادی از این عزیزان به دست اراذل و اوباش و خائنین به ملت و مملکت به شهادت رسیدند و عده ای از آنها در این جریانات مصدوم و مجروح شدند و وظیفه همه ما این است که از زحمات این عزیزان قدردانی کنیم.

دادستان کل کشور تاکید کرد: حقیقتا باید به کسانی که در تامین امنیت جامعه تلاش می کنند، کمک شود. هرچند اقتضا می کند پلیسی که امنیت جامعه را عهده دار است، مورد توجه بیشتری قرار گیرد چه به لحاظ امکانات و پشتیبانی لجستیک و چه پشتیبانی معنوی، اخلاقی، تربیتی و آموزش مذهبی.

وی با بیان اینکه همه ما نیازمند این آموزش‌ها هستیم، اظهار کرد: قطعا کسانی که وظایف و مسئولیت‌های زیادی به آنها واگذار شده است حتما در همه این عرصه ها باید مورد پشتیبانی بیشتری قرار گیرند.

دادستان کل کشور تاکیدکرد: بنده نمی‌دانم با چه زبانی، با وجود کاستی‌ها و مشکلات از دادستان‌های مراکز استان‌ها در سراسر کشور تشکر کنم.

وی با بیان اینکه ما از نارسایی‌ها و مشکلات و کاستی‌های دادستانی ها مطلع هستیم، گفت: با وجود این مشکلات و کمبودها و تنگناها دادستان‌های ما در سراسر کشور تلاش‌های زیادی را انجام می‌دهند و ما از این زحمات تشکر می کنیم و دست عدالت پرور این عزیزان را می‌فشاریم.

دادستان کل کشور در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت دریافت نظرات کارشناسی در پرونده های قضایی به ویژه در پرونده‌های حوادث اخیر بیان کرد: زمانی که مبانی کارشناسی بر پایه مبانی علمی باشد قاضی خودش را ملزم به تبعیت از آن می‌داند.

منتظری با اشاره به ابلاغ بخشنامه اخیر دادستانی کل در زمینه ارجاع امور قضایی به کارشناسان تخصصی در زمینه حوادث اخیر بیان کرد: طبق بخشنامه مذکور تاکید کردیم که مسائل به کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی ارجاع داده شود و زمانی که آنها اظهارنظر کردند بر اساس نظریه آنها موضوعات مدنظر قرار گیرد. البته گاهی قاضی دلایلی دارد مبنی بر اینکه این کارشناسی و اظهارنظر تخصصی ایراد دارد و آنجا آن موضوع را نمی پذیرد، اما اگر چنانچه قاضی تشخیص داد این اظهارنظر کارشناسی مبتنی بر مسائل علمی است، آن را می‌پذیرد و این موضوع هیچ مغایرتی با استقلال قاضی ندارد.

وی تاکید کرد: ما تاکید داریم که در همه مسائل از جمله مسائلی که به امور اطلاعاتی و امنیتی بر می‌گردد، قضات از باب مشورت، مسائل را به کارشناس امر ارجاع دهند و بخشنامه ما هم بر همین محور بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید