بیانیه پلیس دانمارک درباره مهاجم مسلح سفارت ایران

کدخبر: ۵۲۵۹۲۹
اقتصادنیوز: پلیس دانمارک در پی حمله یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به سفارت ایران در کپنهاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مهاجم طبق بیانیه پلیس روز شنبه در دادگاه کپنهاگ حاضر خواهد شد و دادستان پلیس تقاضا خواهد کرد که او در حبس بماند.
بیانیه پلیس دانمارک درباره مهاجم مسلح سفارت ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پلیس دانمارک در پی حمله یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به سفارت  ایران در کپنهاک که با تهدید سفیر کشورمان، مجروح شدن یکی از کارمندان محلی و صدمات به خودروهای سفارت همراه بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مهاجم روز شنبه در دادگاه تفهیم اتهام می‌شود.

اولین تصویر از حمله مهاجم به سفارت ایران در دانمارک + فیلم

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای پلیس دانمارک منتشر شد، آمده است: پلیس کپنهاگ صبح روز جمعه در واکنش به نقض حریم سفارت ایران در کپنهاگ فراخوانده شد. یک ایرانی ۳۲ ساله که با خود چاقو حمل می‌کرد به دلیل تجاوز به زمین سفارت دستگیر شد. 

مهاجم طبق بیانیه پلیس روز شنبه در دادگاه کپنهاگ حاضر خواهد شد و دادستان پلیس تقاضا خواهد کرد که او در حبس بماند. در بیانیه پلیس آمده است که مهاجم به دلیل اقدامات خشونت‌آمیز و نقض قانون جزایی دانمارک، به دو فقره خرابکاری متهم است.

بر اساس بیانیه یادشده، پلیس کپنهاگ در پی حادثه امروز تدابیر لازم را در خصوص تامین امنیت سفارت ایران و کارکنان آن صورت داده و با همکاری سرویس امنیت و اطلاعات دانمارک سرگرم بررسی ابعاد این حادثه است.

پیشتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان در گفت وگوی تلفنی با سفیر ایران در دانمارک، در جریان آخرین وضعیت حادثه امروز قرار گرفت. افسانه نادی پور سفیر کشورمان اظهار داشت: فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت، در حالیکه سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودروهای مستقر در پارکینک سفارت کرد. 

وی افزود: متاسفانه برغم هشدارهای رسمی قبلی، پلیس دانمارک با تاخیر فراوان خود را به سفارت رساند. 

وزیر امورخارجه کشورمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با انتقاد شدید از عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ، اظهار داشت: مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز به موقع در محل حضور پیدا نمی‌کند.

هم‌زمان، سفیر دانمارک در ایران توسط مدیرکل اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد. در این دیدار مراتب اعتراض رسمی به عدم تأمین امنیت سفارت و دیپلماتهای کشورمان به اطلاع سفیر دانمارک رسید و تأکید شد وفق کنوانسیون وین مسئولیت دولت میزبان در این باره روشن است و قویا انتظار می رود دولت دانمارک به تعهدات بین‌المللی خود در مورد تامین امنیت اماکن دیپلماتیک پایبند باشد. 

سفیر دانمارک در پاسخ، ضمن عذرخواهی از اتفاق بوقوع پیوسته تاکید کرد تمهیدات امنیتی پس از این حادثه تقویت شده و ادامه خواهد یافت. 

وی اظهار داشت مراتب را سریعا به کپنهاگ منعکس خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید