وزارت خارجه روسیه: هشدار زلنسکی را جدی می‌گیریم

کدخبر: ۵۲۵۹۴۱
اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اظهارات اخیر رئیس‌جمهور اوکراین درباره حملات پیش دستانه را جدی می‌گیرد.
وزارت خارجه روسیه: هشدار زلنسکی را جدی می‌گیریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که اظهارات اخیر «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره حملات پیش دستانه را جدی می‌گیرد. 

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که بسته هشتم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه نشان از تعمد این اتحادیه برای به بی ثبات کردن ثبات در بازارهای جهانی انرژی و غذاست.

وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد که اتحادیه اروپا ثابت کرد که تصمیم‌گیری‌های اصلی‌اش بر اساس دیکته‌های آمریکاست.

به دنبال برگزاری همه پرسی در چهار منطقه اوکراین و تصمیم مسکو در الحاق این مناطق به خاک خود، اتحادیه اروپا تحریمهای جدیدی علیه این کشور وضع کرد.

براساس گزارش رسانه‌های اروپایی، اعضای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشست خود در بروکسل بسته تحریمی جدید علیه روسیه را مورد تصویب قرار دادند.

این بسته تحریمی شامل تعیین سقف قیمتی برای واردات نفت از روسیه و اضافه کردن دهها نفر از مقامات این کشور به لیست تحریمهای اروپا علیه مسکو است. 

از زمان شروع بحران اوکراین در سال 2014، اتحادیه اروپا 7 بسته تحریمی شامل تحریمهای اقتصادی، مالی، سیاسی و دیپلماتیک علیه روسیه وضع کرده بود. این هشتمین بسته تحریمی بروکسل علیه مسکو است.

اخیرا همه‌پرسی‌هایی در چهار منطقه اوکراین شامل دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا برگزار شد. در منطقه دونتسک ۹۹.۲۳% از پیوستن به روسیه حمایت کردند. میزان  مشارکت در این همه‌پرسی ۹۷.۵۱ درصدگزارش شد. در لوهانسک هم ۹۸.۴۲ درصد به نفع پیوستن به روسیه رای دادند. در خرسون، میزان حمایت ۸۷.۵ درصد و در زاپروژیا، ۹۰.۱ درصد بود.

همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد. این چهار منطقه در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید