تظاهرات گسترده اروپایی‌ها برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه+ فیلم

کدخبر: ۵۲۶۲۰۰
اقتصادنیوز: مردم شهر برلین پایتخت آلمان با تجمع مقابل پارلمان این کشور، خواستار لغو تحریم‌‌های غرب از جمله دولت کشورشان علیه روسیه و همچنین اقدام علیه افزایش قیمت‌‌ها شدند.
تظاهرات گسترده اروپایی‌ها برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، معترضان به افزایش قیمت‌ ها در برخی پایتخت‌ های کشورهای اروپایی با برگزاری تظاهرات هایی خواستار لغو تحریم‌ های اعمالی علیه روسیه شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، مردم شهر برلین پایتخت آلمان با تجمع مقابل «بوندستاگ» (پارلمان این کشور) خواستار اقدام علیه افزایش قیمت‌ ها شدند.

معترضان آلمانی همچنین خواستار لغو تحریم‌ های غرب از جمله دولت کشورشان علیه روسیه شدند.

تجمع‌ کنندگان در وین، پایتخت اتریش هم خواستار کاهش قیمت‌ ها، لغو تحریم‌ ها علیه روسیه و دوستی با مسکو شدند.

در پراگ پایتخت جمهوری چک معترضان به حمایت ضعیف دولتشان از مردم در بحبوحه افت شدید استانداردهای زندگی اعتراض کردند.

در شهر رم پایتخت ایتالیا هم اتحادیه‌ های کارگری علیه افزایش قیمت‌ ها، تورم و تعرفه‌ های انرژی تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در همین ارتباط، «کاتالین نواک» رئیس جمهور مجارستان چندی پیش در کنفرانس خبری مشترک با «الکساندر ووچیچ» همتای صرب خود گفت که تحریم‌ های اتحادیه اروپا به جای روسیه، اروپا را هدف قرار داده و به این اتحادیه ضرر خواهد زد نه روسیه.

رئیس جمهور مجارستان همچنین اظهار داشت: مجارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، بنابراین ما به تحریم‌ ها رأی دادیم، اما همیشه تاکید کرده‌ایم که این سیاست نامناسب است.

نواک گفت: تحریم‌ ها علیه روسیه همه کشورهای اروپایی را تحت تأثیر قرار می‌ دهند، زیرا قیمت‌ ها و تورم در حال افزایش است. کسانی که این تحریم‌ ها را پیشنهاد کردند انتظار داشتند که این تحریم‌ها بر روسیه تأثیر بگذارد، اما این وضعیت هرگز اتفاق نیفتاد و اکنون تأثیرات تحریم به سراسر اروپا کشیده شده است.

پیش از این نیز، نشریه «پولیتیکو» به نقل از چند مقام اروپایی اعلام کرده بود که مجارستان از این اتحادیه خواسته نام برخی از تُجار و بازرگانان روس را از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو خارج کنند. پولیتیکو به نقل از این مقامات که نخواستند نام‌شان فاش شود، افزود: مجارستان همچنین از اتحادیه اروپا خواسته به خاطر کمک‌های بشردوستانه معافیت‌های تحریمی این اتحادیه علیه روسیه را گسترش دهتد و تحریم‌های بیشتری را لغو کنند.

به نوشته پولیتیکو، این رویکرد مقامات مجارستان موجب نگرانی دیگر کشورهای اتحادیه شده و تصور می‌کنند در زمانی که کمیسیون اروپا تلاش دارد محدودیت‌ها و تحریم‌های شدیدتری را علیه روسیه اعمال کند، مجارستان به راه گریزی برای روسیه تبدیل می‌شود.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی علیه مسکو اعمال کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید