تصمیم جدید آمریکا برای زندانیان داعش

کدخبر: ۵۲۶۲۳۰
اقتصادنیوز: المیادین شنبه شب فاش کرد که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا انتقال شماری از زندانیان گروهک تروریستی داعش از زندان "الثانویه الصناعیه" به زندان "گویران" را آغاز کرده است.
تصمیم جدید آمریکا برای زندانیان داعش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، المیادین به نقل از منابعی که به نامشان هیچ اشاره‌ای نکرده است، افزود: روند انتقال زندانیان داعشی با نظارت یک نقطه ایست و بازرسی ائتلاف بین المللی در کوی غویران صورت گرفته است.

این منابع اعلام کردند که هیچ سرکشی و طغیان جدیدی از سوی زندانیان داعشی در زندان غویران و الصناعه گزارش نشده است.

به گفته این منابع، ائتلاف بین المللی و نیروهای کُرد موسوم به سوریه دموکراتیک (قسد)   اقدام به افزایش نیروهای نظامی به این دو زندان کردند که در شهر الحسکه در شرق سوریه قرار دارد.

زندان غویران، واقع در نزدیکی شهر حسکه تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد. برآورد می‌شود که حدود ۳۵۰۰ نفر از نیروهای متهم به عضویت یا همکاری با داعش در این زندان به سر می‌برند.

این زندان بزرگترین زندان در میان چندین زندان شناخته شده عمومی در سوریه است که نیروهای دموکراتیک کرد وابسته به آمریکا هزاران نیروی داعش را در آن نگهداری می‌کنند.

شمار زندانیان این زندان که یکی از چندین زندان شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی است مشخص نیست اما سازمان حقوق بشری «دیده بان حقوق بشر» گفته است که نیروهای دمکراتیک سوریه نزدیک به ۱۲ هزار فرد مشکوک به عضویت در گروه تروریستی داعش را زندانی کرده است که در حدود دو تا چهار هزار نفر آن‌ها از ۵۰ کشور هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید