حمله هسته ای روسیه به اوکراین از 4 زاویه /موشک جواب موشک

کدخبر: ۵۲۶۲۵۵
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که برای اولین بار پس از جنگ سرد و بحران دریای کارائیب، جهان با خطر یک جنگ هسته ای مواجه است.
حمله هسته ای روسیه به اوکراین از 4 زاویه /موشک جواب موشک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، روزنامه انگلیسی The Sun پاسخ احتمالی ایالات متحده به استفاده احتمالی روسیه از سلاح های هسته ای را توصیف کرد.

این نشریه نوشته ، چهار سناریو احتمالی برای واکنش واشنگتن و ائتلاف آتلانتیک شمالی وجود دارد.

انتقاد تند جمهوری اسلامی از اولیانوف

نماینده تهران: می‌گویند در تهران جوی خون راه افتاده/ صدا و سیمای ما خواب است

در مقاله منتشره اشاره شده، اولین گزینه حمله هسته ای به روسیه از جمله به مسکو است. با این حال، کارشناسان آن را بعید می‌دانند، زیرا چنین تحولی منجر به تشدید درگیری و تبدیل آن به "یک جنگ هسته‌ای وحشتناک بین غرب و روسیه" خواهد شد.

نویسنده مقاله به عنوان دومین اقدام ممکن، حمله به نیروهای مسلح روسیه را که در عملیات ویژه در اوکراین شرکت می کنند، نام می برد.

سناریوهای سوم و چهارم شامل حمله هسته ای محدود به کریمه و ناوگان دریای سیاه است.

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که برای اولین بار پس از جنگ سرد و بحران دریای کارائیب، جهان با خطر یک جنگ هسته ای مواجه است. رئیس کاخ سفید تقصیر تشدید تنش در جهان را به گردن رهبری روسیه انداخت.

در ماه سپتامبر، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پیام خود خطاب به شهروندان کشور گفت که غرب در سیاست ضد روسی خود و همچنین تهدیدهای مداوم علیه روسیه از همه مرزها عبور کرده است. به گفته وی، غرب از ارعاب هسته ای و تهدید استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه مسکو استفاده کرد. وی به غرب یادآوری کرد که سلاح های روسیه در تعدادی از زمینه ها از تجهیزات نظامی خارجی برتر هستند و به کسانی که سعی در باج‌گیری با سلاح‌های هسته‌ای دارند هشدار داد که طوفان می‌تواند به سمت آنها بوزد.

کرملین بارها اعلام کرده است که مسکو برنامه ای برای استفاده از سلاح هسته ای ندارد. پوتین تاکید کرد که هیچ برنده ای در جنگ هسته ای وجود ندارد. او گفت که مخالفان روسیه باید بدانند که مسکو چنین سلاح هایی در اختیار دارد، اما کسی را تهدید نمی کند.

سناریوهایی که بر اساس آن روسیه می تواند ازلحاظ نظری از سلاح های هسته ای استفاده کند، در دکترین نظامی روسیه و در مبانی سیاست دولتی در زمینه بازدارندگی هسته ای بیان شده است. بر اساس این اسناد، این امر در صورت تجاوز به روسیه یا متحدانش با استفاده از سلاح های کشتار جمعی یا تجاوز با استفاده از سلاح های متعارف، زمانی که موجودیت خود دولت در معرض تهدید باشد، امکان پذیر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید