هشدار پمپئو به بایدن درباره پیامدهای آخرالزمان هسته ای

کدخبر: ۵۲۶۵۷۲
اقتصادنیوز: پامپئو با اشاره به شکست دولت آمریکا درخصوص حفظ روابط با ولادیمیر پوتین تاکید کرد: اظهارات جو بایدن نسنجیده بود و بیانگر یکی از بزرگترین شکست‌های سیاست خارجی دهه‌های اخیر است.
هشدار پمپئو به بایدن درباره پیامدهای آخرالزمان هسته ای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با "فاکس نیوز ساندی" گفت: «اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در رابطه با "آرماگدون هسته‌ای" (آخرالزمان هسته‌ای) خطر وحشتناکی را برای مردم آمریکا به دنبال دارد.»

وی افزود که دولت جو بایدن باید نسبت به هشدارهایش به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به طور "دیپلماتیک" رفتار کند و متوجه پیامدهای تسلیحات هسته‌ای باشد.

جنگ هسته ای در راه است؟‌

پامپئو با اشاره به شکست دولت آمریکا درخصوص حفظ روابط با ولادیمیر پوتین تاکید کرد: اظهارات جو بایدن نسنجیده بود و بیانگر یکی از بزرگترین شکست‌های سیاست خارجی دهه‌های اخیر است.

شامگاه پنجشنبه جو بایدن در سخنانی خاطرنشان کرد که "وقتی صحبت از استفاده از تسلیحات هسته‌ای می‌شود، ولادیمیر پوتین شوخی نمی‌کند." وی در ادامه با اشاره به دوران جان اف کندی، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا تاکید کرد: «از زمان کندی و بحران موشکی کوبا با چشم‌انداز آرماگدون مواجه نبوده‌ایم.»

ولادیمیر پوتین در بحبوحه جنگ روسیه – اوکراین طی یک سخنرانی در ماه سپتامبر به کشورهای عضو ناتو نسبت به "توانایی‌های روسیه" هشدار داد.

وی در آن سخنرانی گفته بود: «می‌خواهم به شما یادآوری کنم که کشور ما ابزار مخرب مختلفی دارد؛ تجهیزات جداگانه و بسیار مدرنی در مقایسه با آنچه که کشورهای ناتو دارند. و هنگامی که تمامیت ارضی کشور ما تهدید شود، ما برای محافظت از روسیه و مردم خود از تمامی ابزاری که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد.»

مایک پامپئو در قسمت دیگری از این مصاحبه با نادیده گرفتن انتقاداتی علیه ریاض درخصوص سوءاستفاده از حقوق بشر، اظهار کرد: «آمریکا و عربستان سعودی باید روابط امنیتی مهم و عمیق را حفظ کنند.»

وی در ادامه گفت: «این دو کشور شرکای امنیتی مهمی بوده‌اند و آن‌ها باید به این روند ادامه دهند و دولت بایدن در این خصوص اشتباه برداشت کرده است.»

وزیر امور خارجه سابق آمریکا با اشاره به بحران انرژی و مقصر دانستن دولت بایدن، افزود: «حفظ روابط با ریاض بدین معناست که مردم آمریکایی در اولویت هستند. و قرار دادن مردم آمریکایی در اولویت یعنی رابطه امنیتی مهم و عمیق با عربستان سعودی همانطور که ما دهه‌ها این رابطه را داشته‌ایم.»

پس از قتل جمال خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست و منتقد دولت سعودی در سال ۲۰۱۸ ، عربستان سعودی مورد انتقادات شدیدی درخصوص سوءاستفاده از مسائل حقوق بشری قرار گرفت. همچنین پس از این موضوع، گزارشی توسط وزارت اطلاعات آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دستور قتل این روزنامه‌نگار را صادر کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید