واکنش ترکیه به حملات موشکی روسیه به کی یف

کدخبر: ۵۲۶۶۲۵
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود حملات موشکی روسیه به اوکراین را محکوم کرد.
واکنش ترکیه به حملات موشکی روسیه به کی یف

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از مهر، از خبرگزاری آناتولی، «مولود چاووش‌ اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه در تماسی تلفنی با «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین رایزنی کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزیر امور خارجه ترکیه در این گفتگوی تلفنی حملات موشکی روسیه به اوکراین را محکوم کرد.

پس لرزه حمله موشکی روسیه به کی یف/ صلیب سرخ عقب نشست

وزیر امور خارجه اوکراین در پیامی توئیتری در این خصوص نوشت که درباره حملات امروز روسیه به چند شهر اوکراین با چاووش‌ اوغلو گفتگو کرده است.

«دمیترو کولبا» در این باره ادعا کرد که چاووش‌ اوغلو در این تماس تلفنی، حملات موشکی مسکو را محکوم و بر تداوم حمایت آنکارا از اوکراین تأکید کرده است.

بمباران اوکراین توسط روسیه/ چند نفر کشته و زخمی شدند؟/ زلنسکی واکنش نشان داد

وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد: ما تلاش برای ارائه پاسخی قاطع ازطریق مجمع عمومی سازمان ملل را مورد هماهنگی قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، ۲ روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرار داد. بنا بر گزارش‌های شهرهای کی‌ یف، دنیپرو ، لویو، ژیتومیر، خملنیتسکی و ترنوپیل هدف حملات موشکی روسیه هستند.

خبرگزاری دولتی اوکراینی «اونیان» اعلام کرد صبح امروز صدای ۴ انفجار در کی یف شنیده شد و گزارش‌ هایی نیز درباره عملکرد پدافند هوایی ارتش اوکراین در استان کی یف انتشار یافت. به نوشته خبرگزاری فرانسه این انفجارها حوالی ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت محلی و یک ساعت پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در کی‌یف رخ داده است. این خبرگزاری افزود که خبرنگارانش چندین آمبولانس را دیده اند که به سمت محل انفجارها در مرکز شهر حرکت کردند.

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌ یف نیز از وقوع چند انفجار در منطقه «شفچنکوفسکی» در مرکز این شهر خبر داد و افزود که خدمات اورژانس در حال ارسال به منطقه است و جزئیات بیشتر درباره این حادثه بعداً اعلام خواهد شد.

پایگاه خبری «Strana.ua» هم گزارش داد که ساکنان منطقه «پچرسک» در کی‌یف از وقوع سه انفجار قوی در این منطقه خبر داده و گفتند که صدای این انفجارها در سایر مناطق این شهر شنیده شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید