دیدار احتمالی پوتین و اردوغان در آینده ای نزدیک

کدخبر: ۵۲۶۶۳۰
اقتصادنیوز: کرملین امروز اعلام کرد که ولادیمیر پوتین احتمالا طی روزهای آتی با همتای ترکیه‌ای خود دیدار خواهد داشت.
دیدار احتمالی پوتین و اردوغان در آینده ای نزدیک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: روسیه هیچ سیگنالی درخصوص احتمال مذاکرات با غرب در ترکیه دریافت نکرده است اما احتمالا طی روزهای آتی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت‌وگویی داشته باشد.

انتظار می‌رود که پوتین و اردوغان هر دو این هفته به قزاقستان سفر کنند.

هم‌زمان با هفتمین ماه از حمله روسیه به اوکراین، تنش‌ها میان غرب و روسیه همچنان در حال افزایش است. همچنین، صبح امروز مسکو حملاتی را علیه کی‌یف در پاسخ به انفجار پل کریمه ساخت روسیه انجام داد.

ترکیه که روابط نزدیکی با هر دو این کشورها (روسیه و اوکراین) دارد، به عنوان یک میانجی احتمالی در این درگیری تلقی شده است و همچنین در ماه ژوئیه به انعقاد توافقی جهت صادرات غلات مسدود شده اوکراینی در بنادر دریای سیاه کمک کرد.

اردوغان از پوتین خواسته است تا تنش‌ها را کاهش دهد و در ماه سپتامبر از مسکو خواست تا به مذاکرات صلح شانسی دوباره بدهند. از طرفی هم کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که دو طرف به راهکار و مذاکره‌ای جهت پایان دادن به این جنگ نیاز دارند.

دیمیتری پسکوف همچنین گفت که ایالات متحده با روسیه درباره احتمال مذاکرات راجع به اوکراین تماسی نداشته است و این ابتکارعمل به سختی ممکن است چون کی‌یف رسما آن را منع کرد.

پیشتر جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در ارتباطات استراتژیک گفت که تنها راه حل وضعیت فعلی در اوکراین از طریق مذاکرات‌ صلح است. پسکوف اما گفت: در این رابطه هیچ تماسی میان ایالات متحده و روسیه وجود ندارد. پس نمی‌توان حرف‌های جان کربی را ابتکارعمل تصور کرد. و همینطور که می‌دانید طرف اوکراینی با تصمیم قانونی، از هرگونه مذاکرات امتناع می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید