درخواست فوری بریتانیا برای تشکیل نشست ناتو

کدخبر: ۵۲۶۷۱۶
اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس در پی تشدید حملات هوایی روسیه در اوکراین خواستار تشکیل فوری نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.
درخواست فوری بریتانیا برای تشکیل نشست ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر لیز تراس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست وزیر انگلیس این درخواست را در جریان نشست رهبران گروه هفت که ساعاتی دیگر برگزار می‌شود مطرح خواهد کرد. در بیانیه یادشده،  دلیل درخواست تراس اطمینان از اراده متحدان برای مخالفت با رفتار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه توصیف شده است.

در این بیانیه ادعا شده است: روسیه در ۲۴ ساعت گذشته حملات خود را به شهرهای اوکراین مانند کی‌یف افزایش داده و غیرنظامیان را کشته و برق و ارتباطات را قطع کرده است. این  تحول به دنبال برگزاری همه پرسی ساختگی توسط پوتین برای الحاق چهار منطقه اوکراین صورت گرفت. 

بیانیه یادشده می‌افزاید: رهبران گروه ۷ امروز (سه شنبه ۱۱ اکتبر) برای تکرار اتحاد خود در مخالفت با ادامه اقدامات پوتین در اوکراین ملاقات خواهند کرد. در این نشست که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز حضور دارد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری، لیز تراس قرار است در سخنان خود ادعا خواهد کرد:‌هیچ کس بیشتر از اوکراین خواهان صلح نیست و ما نباید یک ذره در عزم خود برای کمک به آنها برای رسیدن به پیروزی تردید کنیم.

این درحالیست که نخست‌وزیرانگلیس ساعاتی پیش با رئیس‌جمهور اوکراین تلفنی گفت‌وگو کرد تا حملات اخیر به کی‌یف و الحاق سرزمین‌های اوکراین را محکوم و بر حمایت انگلیس تاکید کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حملات هوایی روز دوشنبه روسیه ، گسترده ترین حملات علیه اوکراین از آغاز جنگ بود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید