کاخ سفید:

پوتین بخواهد، همین امروز جنگ اوکراین پایان می‌یابد

کدخبر: ۵۲۷۱۳۹
اقتصادنیوز: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد ولادیمیر پوتین می‌تواند همین امروز جنگ اوکراین را تمام کند.
پوتین بخواهد، همین امروز جنگ اوکراین پایان می‌یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه  به وقت محلی افزود:  اگر پوتین تصمیم به خروج نیروهایش از اوکراین بگیرد، جنگ همین امروز می‌تواند پایان یابد.

پیام‌اشتباه پوتین به اوکراین/خودزنی به سبک روس‌ها

این مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد ایالات متحده  خواستار پایان جنگ در اوکراین است. مذاکرات بهترین راه‌حل برای پایان دادن به جنگ است اما پوتین تاکنون تمایلی برای گفتگو از خود نشان نداده است.
 این مقام آمریکایی ادعا کرد: ما می‌خواهیم شاهد پایان جنگ در اوکراین باشیم و اگر پوتین تصمیم به خروج نیروهایش بگیرد، این جنگ همین امروز می‌تواند پایان یابد.

حمایت تمام قد دبیرکل ناتو از اوکراین/ پوتین به جنگ خاتمه دهد

کربی در ادامه ادعاهایش افزود: پوتین تاکنون تمایلی برای گفتگو از خود نشان نداده است، اما ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می‌خواهد به دفاع از کشورش ادامه دهد و ما از او حمایت خواهیم کرد.
 وی اضافه کرد: به مشورت با اوکراین و ارایه تسلیحات و توانایی هایی مورد نیاز این کشور ادامه خواهیم داد.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گفت: ایالات متحده اظهارات  پوتین در مورد توسل به سلاح هسته‌ای را جدی می‌گیرد.
کربی در عین حال اذعان کرد: ما هیچ نشانه ای ندیده‌ایم که پوتین تصمیم به استفاده از سلاح هسته ای گرفته است یا اینکه ارتش او برای این امکان آماده شده است.
وی همچنین مدعی شد که  واشنگتن با روسیه موافق بوده که معتقد است، جنگ هسته ای نباید انجام شود و برنده ای ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید