امام جمعه قم:

هر چه گناه بیشتر باشد، استفاده از الفاظ رکیک بیشتر می‌شود

کدخبر: ۵۲۷۴۳۰
اقتصادنیوز: خطیب جمعه قم گفت: دشمن پای میز مذاکره می‌نشیند و اما در اتاق‌هایی شاید مجاور اتاق‌های مذاکرات به دنبال طراحی و براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند و این اوج خباثت دشمنان است.
هر چه گناه بیشتر باشد، استفاده از الفاظ رکیک بیشتر می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هاشم حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ با اشاره به میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) از نسل ابراهیم خلیل است و در دوران کودکی پدر و مادر خود را از دست داد و نزد عبدالمطلب و ابوطالب بزرگ شد.

وی در رابطه با حوادث ولادت پیامبر (ص) گفت: در روز ولادت پیامبر (ص) همه بت‌ها حتی بت‌های آویزان شده به خانه کعبه هم شکست، آتشکده فارس خاموش شد، آب دریاچه ساوه خشک شد، آب رود سماوه جریان پیدا کرد همچنین طاق کسرا نیز شکسته شد و چهارده کنگره آن فرو ریخت که این وقایع معنای بسیاری دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: از ویژگی‌های پیامبر(ص) این بود که همیشه دل مشغولی داشت و به خاطر مسئولیت بزرگی که داشت هیچ گاه احساس راحتی و استراحت نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شیوه مبارز امام صادق (ع) نخبه پروری بوده است، ادامه داد: امام صادق (ع) در رابطه با ویژگی‌های شیعه می‌فرماید: شیعه کسی است که با زبان و قلبش همراه ما باشد و آنچه ما عمل می‌کنیم را الگوی رفتاری اش قرار می‌دهد.

خطیب جمعه قم با تأکید بر اهمیت وحدت گفت: منظور از وحدت این نیست که شیعه، سنی و یا سنی، شیعه شود. امت اسلامی با جهان استکبار مواجه است و اگر جامعه اسلامی وحدت داشت و به لفظ کفایت نمی‌کرد امروز یمن و فلسطین تنها نمی‌ماند و تنها ماندن فلسطین و یمن به خاطر تفرقه‌ای است که در جامعه اسلامی وجود دارد.

وی افزود: مسلمانان باید به عنوان یک قطب در دنیا ظهور و بروز پیدا کنند و استکبار جرأت سخنوری علیه مسلمانان را نداشته باشند؛ اما متأسفانه دشمنان گاهی جنگ بین شیعه و سنی و گاهی جنگ بین شیعه و شیعه به راه می‌اندازند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امیدواریم نتیجه کنفرانس‌هایی که برگزار می‌شود فقط به یک بیانیه و قطعنامه منتهی نشود و کاری عملی و اجرایی صورت بگیرد و بیداری و روشنگری در جهان اسلام رخ دهد.

وی در رابطه با حوادث اخیر یادآور شد: قبل از اینکه فوت این دختر جوان که همه را متأثّر کرد را مطرح کنیم باید بگوییم که طراحی‌های این وقایع در اتاق فکر دشمن بوده است و آنها دنبال بهانه بودند که نقشه خود را عملیاتی کنند.

 وی عنوان کرد: دشمن با ما پای میز مذاکره می‌نشیند و اما در اتاق‌هایی شاید مجاور اتاق‌های مذاکرات به دنبال طراحی و براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند و این اوج خباثت دشمنان است.

حسینی بوشهری ادامه داد: آنها در ظاهر به مسئولین ما لبخند می‌زنند ولی پشت صحنه با تجزیه‌طلبان و دشمنان ما، گروهک‌های منحرف، کسانی که به اسلام و انقلاب باور ندارد و جلای وطن کرده اند و ایران را دیگر وطن نمی‌دانند و یا اگر جلای وطن هم نکردند اما دلبستگی به این ایران مقتدر که برای آن شهید دادیم را از دست داده‌اند و تعصب ملی ندارد، همکاری می‌کنند.

امام جمعه قم گفت: این حادثه ممکن است در هر جایی رخ بدهد انسان‌های عاقل می‌گویند این حادثه رخ داده است و شاید کسی هم متهم باشد؛ اما صبر می‌کنند تا بر اساس قانون حقایق روشن شود اما متأسفانه برخی عجولانه وارد ماجرا شدند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: ممکن است این انقلاب در معرض آزمون‌های بزرگ‌تر قرار بگیرد اما باور داریم شما مردمی که تاکنون پای این انقلاب ایستاده‌اید این راه را با قامتی استوارتر ادامه خواهید داد.

وی خطاب به مسئولین گفت: این حوادث می‌آید و می‌رود اما مسئولین نباید از مسئولیت اصلی‌شان غافل بمانند و باید مشکلات مردم را سر لوحه کار خود قرار بدهند؛ زیرا رضایت مردم در این انقلاب نقش کلیدی در ماندنشان پای این انقلاب دارد.

 حسینی بوشهری در خطبه اول در رابطه با راه‌های ترک گناه عنوان کرد: توجه به آثار و پیامدهای گناه و توجه به آثار و برکت ترک گناه از مهمترین سرفصل‌های ترک گناه است.

وی با بیان اینکه گناهکاران بدانند هرکسی به گناه آلوده شد چیزی را به دست می‌آورد که ارزش ندارد و چیزی را از دست می‌دهد که ارزشمند است، تصریح کرد: آن چیزی که انسان گناه کار به دست می آورد ولایت طاغوت است و آن چیزی که از دست می‌دهد ولایت الله است.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه حیا و شرم مانع بسیاری از گناهان می‌شود، بیان کرد: گناه شرم و حیا را از انسان می‌گیرد و هر چه دامنه گناه بیشتر باشد پرده دری، بی‌حیایی و استفاده از الفاظ رکیک بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: در ماجرا و فتنه اخیر اخیر بیان کرده بودند هر چه می‌توانید الفاظ رکیک استفاده کنید زیرا جبهه مقابل شما به خاطر شرم و حیا از این الفاظ استفاده نمی‌کند و کار شما پیش می‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید