عصبانیت روزنامه دولت از یادداشت رضاامیرخانی

کدخبر: ۵۲۷۷۸۹
اقتصادنیوز: روزنامه دولتی ایران 2روز بعد از انتشار یادداشت انتقادی رضا امیرخانی نویسنده وداستان‌نویس که در آن ابراهیم رئیسی را فاقد توانایی کافی دانسته بود به او حمله کرد.
عصبانیت روزنامه دولت از یادداشت رضاامیرخانی

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه دولتی ایران نوشت:  یک کاربر مطرح توئیتر در پاسخ به یادداشت اخیر رضا امیرخانی، نویسنده نوشت: «امیرخانی همان‌طور که نوشته از ۸۴ ناراحت است. از همان زمانی که احمدی‌نژاد همه رقبای اصلاح‌طلب را در یک رقابت ملی کنار گذاشت. پس مسأله او رقابتی نبودن احمد خاتمی‌ها نیست. اگر مسأله‌اش رقابت بود پس باید در دولت روحانی خیلی بیشتر از دولت احمدی‌نژاد یادداشت می‌نوشت ولی کلاً سکوت کرد. کدام با انتخاب رقابتی‌تری بالا آمده بودند؟ او تا پیش از روحانی حتی درباره مصوبه تغییر ساعت بهاره هم مطلب می‌نوشت ولی بعدتر نه درباره غارت اموال مردم در بورس، خصوصی‌سازی‌های رانتی، میلیاردها دلار رانت ارزی، و... حتی یک یادداشت کوچک ننوشت.

پس مسأله امیرخانی رقابت نیست؛ اگر نوشته بود از ۸۸ ناراحت است باز هم شاید قابل قبول‌ بود ولی خوشبختانه به‌درستی نشان داد که مشکل برای او از ۸۴ شروع شده.»

این کاربر توئیتری افزود: «امیرخانی همان‌طور که در داستان‌هایش نشان داده بازتولیدکننده ایدئولوژی طبقاتی‌اش «بورژوازی کمپرادور» است. طبقه‌ای فراسوی نیک و بد! نفحات نفتش هم که به روشنی یک مانیفست طبقاتی است: از دولت بگیریم و بدهیم دست بازار. بازاری که بالاشهر تهران نماینده آن است و بقیه شهرها و روستاها گری‌گوری‌هایی هستند که انتخاب‌شان کیفیت ندارد و اگر به کاندیدای ما رأی ندادند اول دلخور می‌شویم و سری بعد هم می‌زنیم زیر میز!»

گفتنی است رضاامیرخانی نویسنده پرآوازه ایرانی در یادداشتی که اخیرا منتشر کرد انتقاداتی را به سیستم اجرایی و سیاسی کشور وارد کرد که یکی از آنها متوجه ابراهیم رئیسی بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید