چهره مهم داعش به اعدام محکوم شد

کدخبر: ۵۲۸۱۶۶
​اقتصادنیوز: امیر بیت المال داعش که به دست نیروهای اطلاعات عراق دستگیر شده بود، به اعدام محکوم شد.
چهره مهم داعش به اعدام محکوم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از پایگاه خبری المعلومه، دادگاه کیفری «کرخ» عراق امروز (دوشنبه) حکم اعدام «امیر بیت المال» سازمان جنایتکار «داعش» را صادر کرد.

مرکز رسانه‌ای شورای عالی قضائی عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دادگاه کیفری کرخ حکم اعدام تروریستی را که مسئول توزیع حقوق ماهانه برای اعضای این سازمان و یکی از شرکت‌کنندگان در عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی بود، را صادر کرد.

این بیانیه افزود که دادگاه تصمیم خود را بر اساس مفاد ماده ۴/۱ و در چارچوب ماده ۲/۱ قانون مبارزه با تروریسم شماره (۱۳) سال ۲۰۰۵ صادر کرد.

چندی پیش «سامی جاسم محمد جعاطة العجوز الجبوری» ملقب به «ابو آسیا»، امیر بیت المال گروه تروریستی داعش طی یک عملیات ویژه «برون مرزی» دستگاه اطلاعات ملی عراق دستگیر شد.

وی یکی از مهمترین تروریست‌های تحت پیگرد بین‌المللی و چهره‌ای نزدیک به شورای مرکزی داعش و از نزدیک‌ترین افراد به «عبدالله قرداش» سرکرده فعلی داعش است. ابوآسیا، مسئولیت‌های امنیتی و مالی مهمی ازجمله معاونت ابوبکر البغدادی را بر عهده داشت و مسئولیت تشکیلات موسوم به دیوان بیت‌المال و معاونت والی دجله در داعش را برعهده داشت.

این تروریست داعشی در سال ۲۰۰۴ با ابومصعب الزرقاوی بیعت کرد. نیروهای آمریکایی او را در سال ۲۰۰۵ دستگیر و به زندان بوکا انتقال دادند. وی در سال ۲۰۱۰ آزاد شد. وی پس از رفتن به سوریه از سوی البغدادی به عنوان امیر «دیوان الرکاز» انتخاب شد و سپس به عنوان معاون دوم البغدادی و امیر بیت المال در گروه تروریستی داعش به جنایات خود ادامه داد. پس از هلاکت البغدادی نیز در پست امیر ولایت شام و مدیر پرونده‌های اقتصادی و مالی داعش به کار خود ادامه داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید