تصمیم آمریکا درباره شرکت در مانور هسته‌ای ناتو

کدخبر: ۵۲۸۲۷۳
اقتصادنیوز: یک مقام مسئول بلندپایه پنتاگون از تصمیم آمریکا برای حضور در تمرینات روتین هسته‌ای ناتو خبر داد.
تصمیم آمریکا درباره شرکت در مانور هسته‌ای ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،‌ یک مقام مسئول بلندپایه پنتاگون گفت که ایالات متحده با بمب‌افکن‌های راهبردی خود در مانورهای معمول هسته‌ای ناتو شرکت می‌کند.

الجزیره گزارش داد، این مقام ارشد پنتاگون اظهار داشت که نشانه‌هایی از تحرکات روسیه برای اعزام نیروهایش وجود دارد اما این تحرکات بزرگ نیست.

ناتو آغاز مانور سالانه خود را برای سناریوی وحشتناک جنگ هسته‌ای به عنوان یک اقدام آموزشی معمول و مکرر توصیف کرده و اعلام می کند که امروز مانور دفاع از منطقه اتحاد اروپا با سلاح های هسته‌ای آغاز می شود.

هفته پیش معاون وزیر خارجه روسیه به اسپوتنیک گفته بود که روسیه هیچ‌کسی را با تسلیحات هسته‌ای تهدید نمی‌کند بلکه این کشورهای غربی هستند که لفاظی‌های هسته‌ای انجام می‌دهند و در تلاشند تا نشان دهند مسکو درحال آماده‌سازی استفاده از "تسلیحات کشتار جمعی" است.

وی در ادامه افزود: این کشورها در تلاشند تا طوری اتفاقات را جلوه دهند که انگار کشور ما در حال آماده‌سازی حملات و استفاده از تسلیحات کشتار دسته‌جمعی است. یک بار دیگر باید توضیح دهیم که روسیه هیچکسی را با تسلیحات هسته‌ای تهدید نمی‌کند.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی یک سخنرانی در ماه سپتامبر به کشورهای عضو ناتو درباره «توانایی‌های روسیه» هشدار داد.

وی در این سخنرانی گفت: «می‌خواهم به شما یادآوری کنم که کشور ما ابزار مخرب مختلفی دارد؛ تجهیزات جداگانه و بسیار مدرنی در مقایسه با آنچه کشورهای ناتو دارند و هنگامی که تمامیت ارضی کشور ما تهدید شود، ما برای محافظت از روسیه و مردم خود از تمامی ابزاری که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد.»

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا هم طی یک سخنرانی گفت که «وقتی صحبت از استفاده از تسلیحات هسته‌ای می‌شود، ولادیمیر پوتین شوخی نمی‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید