ابراز خوشحالی کیهان از حضور سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین!

کدخبر: ۵۲۸۲۹۶
اقتصادنیوز: کیهان با انتشار خبری درباره سلاح‌های ایرانی از حضور این سلاح‌ها در جنگ اوکراین ابرازی خوشحالی کرد.
ابراز خوشحالی کیهان از حضور سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین!

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: رسانه‌های غربی به ویژه آمریکایی درباره قدرت پهپادی ایران دچار سرگیجه کامل شده‌اند. در حالی که مقامات و رسانه‌های آمریکایی می‌گویند «پهپاد‌های فوق مدرن ایران، برتری هوایی هفتاد ساله آمریکا را به چالش کشیده است»، وبسایت صدای آمریکا به نقل از «نهاد اطلاعاتی بریتانیا» مدعی شد پهپادهای ایرانی کُند و به آسانی قابل هدف‌گیری هستند.

صدای آمریکا به نقل از گزارش‌های «اطلاعات دفاعی» وزارت دفاع انگلیس نوشت: « پهپادهای نظامی شاهد-۱۳۶ ساخت ایران که روسیه از آنها در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند، کُند و به سادگی قابل هدفگیری با پدافند هوایی هستند».
صدای آمریکا همچنین از قول بوریس کرمنتسکی، وابسته نظامی سفارت اوکراین در واشنگتن می‌نویسد: پهپادهای ایران چه قدر کاربرد دارند؟ سه یا پنج یا شش فروند از این پهپادهای شاهد را سرنگون کرده‌ایم.این پهپاد بسیار پر سر و صدا است، بسیار کُند است، و می‌توانید صدای آن را از فاصله ۱۰ کیلومتری بشنوید. 
 
صدای آمریکا در ادامه از قول خبرنگار فارین‌پالیسی مدعی شد: پهپادهای شاهد-۱۳۶ ساخت ایران چندان سریع نیستند و با یک موتور دو زمانه غیرپیچیده، مشابه ماشین چمن‌زنی، کار می‌کنند. شما می‌توانید در یک ماشین دست‌دوم در محوطه نمایشگاه اتومبیل‌های دست دوم، ابزارهایی پیشرفته‌تر از این پهپادهای حدودا ۲۰ هزار دلاری پیدا کنید.
این ادعا‌ها در حالی است که محافل نظامی و سیاسی معتبر در آمریکا می‌گویند پهپاد‌های ارزان قیمت اما موثر ایران توانسته‌اند سیستم‌های راداری و پدافندی صدها میلیون دلاری آمریکا و اسرائیل را با موفقیت به چالش بکشند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید