پدر حسین رونقی: درباره بیماری پسرم اغراق نشده؛ حالش واقعا خوب نیست

کدخبر: ۵۲۸۳۰۵
اقتصادنیوز: اعتماد با پدر حسین رونقی از زندانیان حوادث اخیر گفتوگویی کرده است‌.
پدر حسین رونقی: درباره بیماری پسرم اغراق نشده؛ حالش واقعا خوب نیست

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است:«پای حسین رونقی نشکسته است و درباره سلامتی او اغراق می‌شود.» این عباراتی است که مدت زمان اندکی پس از بازتاب‌های وسیع پرونده حسین رونقی، دهان به دهان در فضای مجازی می‌گشت. برخی حتی این ادعا را مطرح کردند که همبندی‌های حسین در گفت‌وگو با دوستان و خانواده‌شان اعلام کرده‌اند، وضعیت حسین آن‌گونه که می‌گویند بد نیست و درباره وضع سلامتی او اغراق می‌شود. خانواده حسین اما بدون توجه به این زمزمه‌ها مدام از وخامت حال او و حتی احتمال مرگش خبر می‌دادند.

مینا یعقوبی دوبار اقدام به خودکشی کرد /او با اخذ وثیقه فعلا آزاد است

«اعتماد» گفت‌وگویی را با احمد رونقی پدر حسین ترتیب داد تا درباره همه این ابهامات پرس و جو کند. احمد رونقی با تکذیب اخباری که درباره اغراق در اطلاع‌رسانی وضعیت سلامتی حسین مطرح می‌شود، اعلام کرد که هم خبر اعتصاب غذای 64 روزه حسین و هم خبر آسیب دیدگی شدید پاهای حسین واقعیت است.

اطلاعات به مسئولان کشور: اگر کاری نمی کنید چرا حقوق می گیرید؟ /قرار است از سیاره ای دیگر بیایند و مشکلات را حل کنند؟

   احمد آقا سلام، خدا قوت، میخوام با پسرتون حسین صحبت کنم، تشریف  دارند؟

حسین دو روز است بیهوش است. خانواده‌اش هم بیمارستان هستند تا ببینیم چه می‌شود. شما باید این سوال‌ها را از دولت بپرسید که چرا این بلا را سر حسین آورده‌اند. من عکس حسین رو براتون می‌فرستم تا ببینید این بچه چه وضعیتی دارد.

پاسخ به ادعای عجیب اخیر وزیر ارتباطات

   برخی افراد و حتی هم‌بندی‌های حسین در زندان می‌گویند که پای حسین آن‌گونه که بازتاب پیدا کرده، مشکلی ندارد و درباره وضعیت ایشان اغراق شده است.

شما از بازجویان از مسوولان، از اطلاعات، از رییس‌جمهور و... بپرسید که چرا با یک انسان این‌طور رفتار کرده‌اند. مگر در کشور برای انتقاد کردن باید این‌طور برخورد کرد؟ مگر انقلاب برای این نبود که مردم آزادی و امنیت داشته باشند؟ من تهران بودم، آمدند در منزل مرا زدند، دخترم گفته در خانه تنها هستم، بعد 19 نفر وارد خانه شده‌اند. این نوع برخوردها آیا با قانون همخوانی دارد؟ مسوول این‌طور رفتارها چه کسی است؟ اگر دولت نمی‌تواند قانون را عمل کند، استعفا دهد. کسانی که به خانه ما آمدند بخشی از پرونده‌هایی که ما در مورد فساد مسوولان شهرداری و... داشتیم را از خانه برده‌اند. قبلا به مغازه من آمدند و با من برخورد کردند. بعد چون مغازه تصویربرداری می‌شد، دوباره آمدند قفل مغازه‌ام را شکستند تا تصاویر ضبط شده را هم ببرند. با گوش دادن به حرف مردم و شنیدن صدای آنهاست که می‌توان بحران‌ها را پشت سر گذاشت. من یک کاسبم، می‌بینم مردم مشکلات اقتصادی زیادی دارند. برای جهاز دادن، اجاره خانه و... مردم مشکل دارند.

 نگفتید وضعیت پای حسین آقا چطور است. برخی افراد و جریانات در فضای مجازی می‌گویند که مشکلات جسمی حسین، بزرگ‌نمایی شده است. درست است؟

الان حسین مشکلات عصبی دارد؛ پایش هم مشکل دارد.

   منظورم شکستگی یا له شدگی پای ایشان است. 

حسین مشکلات گوارشی دارد و قادر به خوردن غذا نیست. وضعیت عصبی نامناسبی هم دارد. دیشب تا صبح نتوانسته بود بخوابد. مادرش از ناراحتی با او در حیاط نشسته بود. سوال من این است این چه برخوردی است که با جوانان می‌شود؟ چرا با آقازاده‌هایی که با پول ملت اختلاس کرده و به اروپا و امریکا رفته‌اند و کیف می‌کنند، برخورد نمی‌شود بعد به خاطر انتقاد و اعتراض، افراد را دستگیر و آنها را تحت فشار قرار می‌دهند؟ منی که با بدبختی و با پول کارگری بچه‌ام را بزرگ کرده‌ام، چه گناهی کرده‌ام. آیا بچه من خیانت کرده، وطن‌فروشی کرده؟ دزدی کرده؟ اختلاس کرده که این بلا را سرش می‌آورند.

   در حال حاضر مغازه نانوایی شما باز است یا بسته شده است؟

مغازه باز است و کارگران در حال کار هستند.

   حسین وکیلی برای خودش انتخاب کرده یا وکلای ماده 48 قوه قضاییه باید از او دفاع کنند؟

زمانی که حسین دستگیر شد، در مسیر رفتن به دادسرا بود. با دو وکیلش به دادسرا می‌رود. جلوی دادسرا حسین را می‌گیرند و برخوردهای بدی با او می‌شود که فیلم‌هایش منتشر شده است. نهایتا در دادسرا وکلای حسین را بازداشت می‌کنند. در حال حاضر از یکی از وکلای حسین، یک میلیارد تومان وثیقه خواسته‌اند. چرا باید یک وکیل برای دفاع از موکل خود دستگیر شود.

   آیا مسوولان نگفتند این وکیل به چه جرمی دستگیر شده است؟

نه به من چیزی نگفتند. زمانی که قرار شد حسین را دستگیر کنند، من به یکی از وکلای حسین زنگ زدم و گفتم، من مریضم و نمی‌توانم بروم، حسین را به دادگاه ببرید. آقای وکیل هم این کار را انجام می‌دهد، اما او را هم بازداشت می‌کنند. در جلسه‌ای که با آقای نصیرپور داشتیم (که از ایشان تشکر می‌کنم) این پرسش را مطرح کردم که این آقای وکیل چه کار کرده است. چرا باید باید یک وکیل را بازداشت کرده و برایش قرار وثیقه صادر شود؟ در همه جای دنیا، ابتدا وکلا به دادگاه‌ها و دادسراها می‌روند بعد افرادی که اتهامی دارند، مراجعه می‌کنند. ما می‌خواهیم جمهوری اسلامی را به دنیا صادر کنیم و دنیا از رفتار مسوولان ما الگو بگیرند، من از شما می‌پرسم با این نوع رفتارها، مردم جهان می‌توانند از ما الگو بگیرند؟

   باز هم این سوال را تکرار می‌کنم. برخی افراد می‌گویند که سلامتی حسین آقا به اندازه‌ای که بازتاب پیدا کرده، مشکلی نداشته و درباره مشکلات‌شان اغراق شده. این حرف‌ها را تایید می‌کنید یا آنها را فضاسازی می‌دانید؟

این ادعاها دروغ محض است. اینکه برخی روزنامه‌های دولتی تلاش می‌کنند دولت را تبرئه کنند برای همه روشن است. حسین 64 روز در وضعیت اعتصاب غذا قرار داشته. شخص من دو ماه جلوی زندان می‌رفتم و می‌خوابیدم و داد می‌کشیدم، حتی یک‌بار خواستم خودم را به آتش بکشم، اما هیچ‌کس جوابگوی ما نبود. نهایتا اجازه دادند حسین به بیمارستان برود که همه در جریان آن هستند. امروز هم حسین همراه با مادر و خواهرانش با او به بیمارستان رفته و وضعیت وخیمی دارد. همین الان عکس حسین را زمانی که تحت درمان قرار دارد برای شما ارسال می‌کنم تا ببینید چه بر سر این پسر آمده و چقدر لاغر شده است. شما و مردم درباره وضعیت سلامتی حسین قضاوت  کنید. 

   حسین تا چه زمانی آزاد خواهد بود؟

مرخصی حسین تا زمان تحت درمان بودن او ادامه دارد. حسین یک کلیه‌اش را از دست داده و کلیه دیگرش هم مشکل دارد. مشکلات عصبی و تشنج دارد. در کل وضع سلامتی‌اش نامناسب است.

   وزیر کشور اعلام کرده به شکایت افراد و خانواده‌هایی که در رخدادهای اخیر آسیب دیده‌اند، رسیدگی می‌شود، شما قصد ندارید شکایت کنید؟

فکر کنم بیشتر این حرف‌ها و اخبار تبلیغاتی باشد. من از شما ممنونم که به این موضوعات می‌پردازید، ویدیوی وضعیت سلامتی حسین را هم برای شما می‌فرستم که خودتان از نزدیک ببینید سلامتی حسین چگونه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید