وعده اقتصادی بزرگ محمد بن سلمان

کدخبر: ۵۲۸۶۳۸
بن سلمان گفت: عربستان تا سال ۲۰۳۰ به یک قدرت صنعتی پیشرو تبدیل خواهد شد.
وعده اقتصادی بزرگ محمد بن سلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ولیعهد عربستان پیرامون چشم انداز ۲۰۳۰ کشورش اعلام کرد، عربستان تا سال ۲۰۳۰ به یک قدرت صنعتی پیشرو تبدیل خواهد شد که به تامین امنیت زنجیره‌های جهانی کمک کرده و محصولاتی با فناوری پیشرفته را به جهان صادر می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری واس عربستان، محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، استراتژی ملی صنعت را با هدف دستیابی به اقتصاد صنعتی در راستای اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان راه اندازی کرد.

وی گفت، عربستان با توجه به وجود جوانان مستعد جاه طلب، موقعیت جغرافیایی متمایز، منابع طبیعی غنی و شرکت های صنعتی ملی پیشرو، همه قابلیت‌ها را برای دستیابی به یک اقتصاد صنعتی رقابتی و پایدار دارد.

بن سلمان افزود: عربستان تا سال ۲۰۳۰ به یک قدرت صنعتی پیشرو تبدیل خواهد شد که به تامین امنیت زنجیره‌های جهانی کمک کرده و محصولاتی با فناوری پیشرفته را به جهان صادر می‌کند. این استراتژی باعث رشد در بخش اقتصاد صنعتی می‌شود و تعداد کارخانه‌ها تا سال ۲۰۳۵ به حدود ۳۶۰۰۰ می رسد.

وی ادامه داد، این استراتژی ملی صنعت به منظور توسعه اقتصاد صنعتی کشور ۱۲ شاخه دارد و ۸۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش یک تریلیون ریال سعودی ایجاد می‌کند و می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ درآمدهای اقتصادی کلانی برای کشور فراهم کند.

گفتنی است، استراتژی ملی صنعت عربستان شامل افزایش سه برابری تولید ناخالص داخلی صنعتی و نیز افزایش دو برابری ارزش صادرات صنعتی به ۵۵۷ میلیارد ریال سعودی خواهد بود.

همچنین این استراتژی موجب می شود ارزش کل سرمایه‌گذاری‌های اضافی در بخش اقتصاد صنعتی عربستان به ۱.۳ تریلیون ریال برسد، صادرات محصولات فناوری پیشرفته تا حدود ۶ برابر افزایش یابد و ده‌ها هزار شغل ایجاد شود.

در جلسه روز سه شنبه دولت عربستان به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور این استراتژی ملی صنعت تصویب شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید