محسنی اژه ای ارجح است یا حسین شریعتمداری؟

کدخبر: ۵۲۸۷۹۰
یک اصلاح طلب می گوید: فراخوان آقای اژه‌ای به گفت‌وگو عین امانتداری و پاسداشت روح دین است. اساسا اگر نقدی وجود دارد، آن است که چرا سایر مسوولان از این ضرورت سخن نمی‌گویند و این گفتمان را ترویج نمی‌کنند؟
محسنی اژه ای ارجح است یا حسین شریعتمداری؟

به گزارش اقتصادنیوز، اسماعیل گرامی مقدم در روزنامه اعتماد نوشت:

در شرایطی که کارشناسان خواستار تداوم گفتمان مدارا، گفت‌وگو و تعامل در جامعه توسط متولیان امر هستند برخی افراد و جریانات تندرو و افراطی از طریق تریبون‌هایی که در اختیار دارند حتی صحبت از گفت‌وگو و مدارا را نیز برنتابیده و آن را نقد می‌کنند.

کیهان روز گذشته در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری با عباراتی تند، خطاب به رییس دستگاه قضا این پرسش را مطرح می‌کند که چه ضرورتی به گفت‌وگو با معترضان وجود دارد؟ در ادامه هم طی قیاسی مع‌الفارق با طرح داستانی در خصوص خنجر «شمر و امانت گرفتن آن» می‌نویسد: «سخن از گفت‌وگو به میان آوردن، دقیقا مانند آن است که در هنگامه غروب عاشورا و فاجعه‌ای که حرامیان با قتل عام آل‌الله پدید آورده‌اند، کسانی نگران گُم شدن خنجر شمر ملعون باشند !»

 این نوع رفتارها، در واقع پاک کردن صورت‌مساله، حل نشدن معادله و استفاده ابزاری از مفاهیم متعالی است. واقع آن است که مساله شهادت امام حسین(ع) دو نکته را برای همه ما به عنوان شیعیان اباعبدالله روشن می‌کند: در خطبه امام حسین (ع) در ایام عاشورا و قبل از شهادت، ایشان به 2نکته به عنوان فلسفه قیام اشاره می‌کنند؛ اول امانتداری آن مفهومی که توسط رسول‌الله ایجاد و به نسل‌های انسانی سپرده شده و دیگری اصلاح امور مسلمین که توسط حاکم به ظاهر اسلامی آن روزگار به باد رفته است.

  نکته دیگری که در عاشورا وجود دارد و در همه منابر و مجالس به آن پرداخته می‌شود، آن است که امام حسین(ع) در میانه بحران، اقامه نماز کرده و احکام الهی را پاس می‌دارند. بنابراین اگر امانتداری و احکام الهی را بتوان در بطن بحران حفظ کرد، نشانه پیروی ائمه از اسلام است. نه اینکه به بهانه‌های مختلف احکام اسلامی مانند عدل، انصاف، مدارا، عطوفت و سایر گزاره‌ها فراموش شود.

بنابراین فراخوان آقای اژه‌ای به گفت‌وگو عین امانتداری و پاسداشت روح دین است. اساسا اگر نقدی وجود دارد، آن است که چرا سایر مسوولان از این ضرورت سخن نمی‌گویند و این گفتمان را ترویج نمی‌کنند؟ ضمن اینکه اگر قرار باشد کسی در مورد احکام الهی و اجرای احکام نظری بدهد، آقای اژه‌ای به عنوان قاضی‌القضات و یک روحانی ارجح است نه من و حسین شریعتمداری که در این حوزه صاحب تخصص نیستیم.

بنابراین صحبت از گفت‌وگو در واقع حفظ و پاسداشت وجهه جمهوری در رخدادهای اخیر است. ایشان به صراحت مساله اعتراضات را تایید می‌کند و قائل به گفت‌وگو است. 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید